BMW 740d xDrive [G70] – už len krôčik k Rolls-Royce
Nová generácia 7-čky doslova prerazila v segmente luxusných limuzín. Nové BMW 740d xDrive prináša hlavne úplne nový dizajn, ultra komfortný podvozok a v interiéri sa cítite ako v luxusnej futuristickej lóži.
Majestátny vzhľad zvonka
Ako vidíte BMW pokračuje vo svojom novom výstrednom dizajnovom jazyku. Vozidlo je hranatejšie, má vysokú kapotu a celkovo pôsobí majestátnym vzhľadom. Prednej časti dominujú podsvietené obličky a po prvý raz predelené svetlomety. Denné svetlá obsahujú Swarovski kryštály, ktoré vytvárajú trblietavý efekt a sveteľnú show. Tento konkrétny model má efektné, dvojfarebné vyhotovenie za 12,5 tisíc eur a elegantným detailom je farebný pásik pozdĺž karosérie, ktorý odkazuje na Rolls-Royce.
BMW radu 7 celosvetovo dostupné výhradne ako model s dlhým rázvorom. Celková dĺžka narástla o 13 cm na 5,4 m, je o 5 cm širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 5 cm vyššie (10 cm dlhšie ako súčasné Sko). Vďaka natáčacej zadnej náprave je zachovaná dobrá manévrovateľnosť.
Luxusná a futuristická lóža
Interiér by som opísal ako oázu pokoja, ticha a absolútneho pohodlia. Zážitok z interiéru začína s automaticky ovládanými dverami. Veľmi návyková funkcia, ktorá zvyšuje pohodlie a nemusíte sa viac načahovať za kľučkami. Dvere majú zabudovaný senzor a otvoria sa tak, aby ste vedľa stojace auto neobúchali. Po stlačení pedálu sa samé zatvoria.
Po vstupe do interiéru vám pohľad padne na koženno-kašmírové sedadlá, ktoré vás pohltia. Toto niesú sedadlá, ale kreslá. Sú pohodlné, mäkké a široké. Vyhrievanie, ventilácia a masážne funkcie sú samozrejmosťou.
Prezidentský posed
Na zadnom pravom sedadle si viete nohy úplne vystrieť a sklopená sedačka nezavadzá vo výhľade do spätného zrkadla. Cestovanie vám skráti pozeranie filmov na 8K, výklopnej a dotykovej obrazovke. Rozhranie Amazon Fire TV je zabudovaná streamovacia služba, prostredníctvom ktorej je možné si stiahnuť rôzne aplikácie ako netflix alebo youtube. Momentálne je žiaľ na Slovensku nedostupná a ak chcete pozerať filmy, tak jedine prostredníctvom HDMI káblu, ktorý bude visieť z obrazovky. Chýba mi tu bezdrátové zrkadlenie môjho iPhone.
Ovládanie funkcií prebieha prostredníctvom dvojice displejov s vysokým rozlíšením, ktoré sú zabudované vo dverách. Je to určite elegantnejšie a praktickejšie riešenie ako tablet v stredovej opierke.
Ambientné osvetlenie posunulo BMW na novú úroveň. Zabudnite na maličké LED pásiky. Nová 7-čka využíva nadhérne svetelné panely so zaujímavou štruktúrou, ktoré sa dokonca jemne hýbu. Ambientné osvetlenie dokonca pokračuje aj na sklenenej streche a vytvára exkluzívnu atmosféru. Bowers & Wilkins audio systém hrá krásne čisto, nič nerezonuje a nemám mu čo vytknúť.
Pohon
BMW je na Slovensku dostupné v naftovom, hybridnom a elektrickom prevedení. To znamená, že BMW 7 má ten istý vzhľad nezávisle od typu pohonu. Narozdiel od Mercedes-Benz, ktorý predstavil úplne nový rad EQ vozidiel. Náš testovaný variant je v naftovom prevedení. Pod kapotou sa nachádza 3 l šesťvalec s Mild-hybrid systémom. Motor v spolupráci s mild-hybrid systémom dosahuje slušných 299 koní a 670 Nm.
V novej 7-čke si užívate kľudnú plavnú jazdu a naftový variant mu výborné sedí. Zrýchľuje svižne a výkon mi nechýbal ani raz. Priemerná spotreba za posledných 10 000 km je 8,1 l na 100 km čo je famózny údaj, keďže sa jedná o novinárske vozidlo. (Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 6,8 litra.)
0-100 km/h absolvuje za 5,8 sekundy, čo je výborná hodnota a dynamike dopomáha elektrický motor s výkonom 18 koní a 200 Nm. Mild-hybrid technológia využíva energiu z rekuperácie a využíva ju na podporu spaľovacieho motora pomocou elektrického pohonu. Tým sa znižuje spotreba, emisie a zlepšuje sa dynamika.
Funkcia boost
Ak podržíte ľavé pádlo tak aktivujete funkciu boost. Prevodovka podradí a na 10 sekúnd vám dodá maximálny možný výkon, ideálne na predbiehanie.
Ktorý pohon by som si zvolil?
Ak nechodím dlhé trasy, tak verziu i7 kvôli absolútnemu tichu elektrického pohonu. Ak dlhé trasy tak 740d, aby som nemusel riešiť, kde budem nabíjať a strácal čas na nabíjacej stanici. Kompromisom je benzínový plug-in hybrid s ktorým jazdíte v meste na elektriku a na dlhých cestách máte k dispozícii benzínový agregát.
Nové BMW radu 7 teraz vôbec prvýkrát ponúka na výber spaľovacie motory, plug-in hybridné systémy (s dojazdom do vzdialenosti viac ako 80 kilometrov), ako aj plne elektrický pohon. Čisto benzínový variant nebude žiaľ pre európsky trh dostupný. Stupeň rozmanitosti v portfóliu pohonných systémov je založený na novo vyvinutej flexibilnej architektúre vozidla. Dôležitou vlastnosťou elektrických modelov je možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až do 195 kW.
BMW i7 (plne elektrické BEV) bude ponúkané vo výkonnostných verziach od 455 do 660 koní s maximálnym dojazdom až 625 km (WLTP).
Divízia BMW M predstavila výkonný plne elektrický model, ktorý bude stáť na čele rodiny BMW radu 7. Model BMW i7 M70 xDrive predstavuje najvýkonnejší model s plne elektrickým pohonom v celom portfóliu. Využíva elektromotory na prednej aj zadnej náprave a dosahuje maximálny systémový výkon 485 kW (660 k). Špecifický M podvozok prináša do nového modelu BMW i7 M70 xDrive dokonalú kombináciu elektrickej mobility a výkonu. Špičkový model rodiny BMW radu 7 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo z neho robí najrýchlejší plne elektrický model automobilky BMW.
BMW 7 s plug-in hybridným pohonom bude ponúkané vo verzii M760e xDrive s 571 koňmi a 750e xDrive s 490 koňmi.
Športová alebo luxusná limuzína?
Cieľom 7-čky je odviesť vás v maximálnom komforte a práve najviac sa na tom podieľa podvozok. Prechody cez nerovnosti zvláda bravúrne a najviac to oceníte pri dlhých cestách keď z auta vystúpite oddýchnutý. V režime DSC OFF (vypnutá stabilizácia) dokáže sedmička ísť bokom aj napriek 2,3 t a ponecháva si radosť z jazdy. Avšak nechce sa vám na nej nahánať a skôr vás skôr ukľudní a navodí pocit pokoja a kľudu. Vďaka natáčacej zadnej náprave má 7-čka dobrú ovládatelnosť a problém nemáte ani pri prepletaní sa mestskou džunglou.
Ak ste viac športovo založený vodič a potrpíte si ešte na vyšší komfort podvozku tak odporúčam si priplatiť za aktívne stabilizátory, ktoré redukujú náklony v zákrutách a ešte lepšie filtrujú nerovnosti (Executive drive pro). Auto je veľmi dobre odhlučnené, naftový motor takmer nepočuť. Akustický komfort je celkovo na výbornej úrovni.
Máme tu nové usporiadanie jazdných režimov. Nová 7-čka má v podstate štandardný plavný režim a potom režim Sport, ktorý si viete nastaviť podľa preferencí. Ostatné režimy ovplyvňujú skôr ambientné osvetlenie, rolety a rôzne tapety na infotainmente. Niektoré tapety navodzujú pocit luxusnej galérie.
➡️ SLEDUJTE VIDEO BMW 740d xDrive NA YOUTUBE
S-ko či 7-er?
Keď sme si tieto absolútne špičky modelovej palety postavili vedľa seba, nebolo mi úplne jasné, ktoré z nich by som chcel mať v garáži. S-ko ohuruje elegantným dizajnom s ladnými krivkami, naopak 7-čka pôsobí mohutne a ide z nej rešpekt.
Aj napriek tomu, že je 7-er novšie vozidlo príde mi infotainment v S-ku intuitívnejší a prehladnejší. Podvozkovo mi vyhovovalo viac BMW kvôli tomu, že sa až tak nenakláňalo v zákrutách ako Mercedes. Naopak čo sa mi viac v S-ku páčilo, je lepšia manévrovateľnosť v meste vďaka natáčacej náprave ešte s vyšším uhlom ako v 7-er.
Obidve limuzíny sú technicky perfektné, je len na vás či sa vám páči výrazný dizajn, za ktorým sa každý obzrie, ultra moderný, ale zároveň veľmi pohodlný interiér a schopný podvozok aj pri športovej jazde, alebo stavíte radšej na gentlemenskú, tradičnú, nenápadnú eleganciu zameranú na maximálny komfort.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz S580 e – luxusná limuzína za vyše 170 000 € s 510 koňmi a 100 km elektrickým dojazdom
Záver
Musím povedať, že táto nová generácia je už len malý krôčik vzdialená od koncernového brata Rolls-Royce. Podvozok a komfort v interiéri sa posunul o niekoľko levelov vyššie. Páči sa mi nové smerovanie dizajnu hlavne interiéru, je moderný, nadčasový a cítite sa v ňom výnimočne. Naftový variant je veľmi úsporný, ale zároveň dostatočne dynamický a začína od 115 000 €, konkrétny kúsok sa vyšplhal až na 172 000 €.
Technické údaje
BMW 740d xDrive | MB S350d | Audi A8 50 TDI | |
Náhon/palivo | xDrive / nafta | 4Matic / nafta | Quattro/ nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2933/6 | 2989/6 | 2967/6 |
Výkon motora (kW/k) | 210/286 | 230/313 | 210/286 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 650 | 650 | 600 |
Elektrický výkon (kW/k) | 13/18 | 17/23 | – |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 9-st. | Automatická 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,8/7,5 | 6,1/ | 7,0/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2255 | 2125 | 2095 |
Objem batožinového priestoru (L) | 540 | 540 | 505 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,8 | 5,5 | 5,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 114 750/171 286 | 121 818/ | 97 870/ |