BMW M4 GTS – oslava 30. výročia divízie M
Píše sa rok 1986 a na trh prichádza úplné nové BMW prvýkrát s označením „M“. V roku 2016 to bolo presne 30 rokov od predstavenia prvého ostrého M-ka.
Na oslavu výročia BMW predstavilo limitovanú edíciu M4 s názvom GTS, ktoré pokračuje v tradícii špeciálnych modelov BMW M3: BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2009) a BMW M3 CRT (2011).
BMW M4 GTS nie je žiadny koncept ani výstavný model, je to plnohodnotné sériové auto s dušou pretekára, preslávený nemecký okruh Nürburgring zvládlo zajazdiť s časom 7:28, čo potvrdzuje, že závodný okruh je miesto, kde dokáže M4 GTS ukázať svoj dravý potenciál naplno.
Dizajn
BMW M4 GTS sa už na prvý pohľad odlišuje od klasickej M4-ky. O niečo robustnejší a exkluzívnejší dizajn GTS-ka zvýrazňuje výnimočná farba Frozen Dark Grey Metallic, ale aj predný nárazník a hlinikové disky vo farbe Acid Orange, ktoré vytvárajú oku lahodiaci kontrast a dodávajú tak autu výnimočný vzhľad, ktorý upúta nejedného okoloidúceho.
Kontrastné oranžové prvky Acid Orange na prednom difúzore a hliníkových diskoch
Technológie
BMW M4 GTS v sebe ukrýva nejednu technologickú vychytávku, ako napríklad ručne nastaviteľný predný difúzor a zadné krídlo – obe vyrobené z karbónového vlákna CFRP (carbon-fibre-reinforced plastic) kvôli zníženiu hmotnosti. Odľahčený je aj výfukový systém s titánovým tlmičom, vďaka čomu váži GTS-sko len 1510 kg, pričom pomer hmotnosti a výkonu sú 3,0 kg/k.
Motor
Radový 6-valec bi-turbo, ktorý poháňa BMW M4 GTS je vybaveným unikátnym systémom vstrekovania vody do valcov. Voda sa jemne rozprašuje do komôr sacieho potrubia, keď sa voda odparí, nasávaný vzduch sa výrazne ochladí, to má za následok zníženie konečnej kompresnej teploty v spaľovacej komore, čo umožňuje motoru používať vyšší tlak a skoršie časovanie vstrekovania. Výsledkom tejto inovácie je výkon dosahujúci 500 konských síl a 600 Nm krútiaceho momentu.
Nastaviteľné zadné krídlo vyrobené z ultra ľahkého karbónu vytvára prítlak na zadnú nápravu
Záver
Keďže ide o limitovanú edíciu, vyrobených bolo len 700 kusov. Podľa našich informácií by sa mali na území Slovenska nachádzať 3 kusy tejto „limitky“. Cena začína na úrovni 160 tis. €, ale žiaľ všetkých 700 kusov je už dávno vypredaných.
Technická špecifikácia
Motor: 3.0 R6 twin-turbo
Výkon: 368 kW (500 HP)
Krútiaci moment: 600 Nm
Maximálna rýchlosť: 305 Km/h
Lokalita: Slovakia Ring – Orechová Potôň
Viac športových a exkluzívnych automobilov nielen zo slovenských ciest nájdeš na našom Facebooku alebo Instagrame. Ak sa ti profil páčil, budeme radi za každý like a follow 🙂
Zdroj: www.bmw.co.uk, www.bmw.com, www.press.bmwgroup.com
Foto: instagram.com/samkoza