Ferrari F8 Spider – ide to aj bez strechy
Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, bol predstavený následník 488-čky, nové Ferrari F8 Tributo. Po necelom polroku predstavili Taliani aj verziu bez strechy s typickým názvom Spider.
Bez strechy, no stále rovnaké
Pod kapotou Ferrari F8 Spider leží rovnaký 3,9-litrový 8-valec, presne ako vo Ferrari F8 Tributo. V reči čísiel to znamená 720 talianskych plnokrvníkov (rozumej koní) a 770 Nm krútiaceho momentu. Za touto skvelou štatistikou nezaostáva ani zrýchlenie.
Z 0 na 100 km/h to zvládne F8 Spider za 2,8 sekundy, čo je v danej triede naozaj famózne číslo, ktoré drtí konkurenciu. Maximálna rýchlosť sa zastavila na hodnote 340 km/h.
Chudý plnokrvník
Ferrari F8 Spider váži bez strechy len 1 400 kg a preto dosahuje výborný pomer výkonu a hmotnosti. Príčinou tejto nízkej hmotnosti je využitie ultraľahkých materiálov, ako napríklad karbón či výfukové potrubie z Inconelu. Zliatina Inconel je ľahký zliatinový materiál odolný voči oxidácii a korózii. Je vhodný na použitie v extrémnych prostrediach vystavených tlaku a teplu. Tento materiál sa používa dokonca aj v monopostoch F1. Inžinieri vo Ferrari tvrdia, že F8 spider má prepracovanješiu aerodynamiku, ktorá dáva o 10% väčší prítlak v porovnaní s Ferrari 488 Spider.
Strechu dole!
Podobne ako v predošlých modeloch Ferrari s označením Spider, aj v F8-ičke je pevná, elektricky ovládaná strecha. Tú je možné ovládať počas jazdy, avšak len do rýchlosti 45 km/h. Cyklus skladania a rozkladania strechy trvá len 14 sekúnd, podobne ako napríklad v Mazde MX-5 RF.
Ak si teda odmyslíme rozdielnu hmotnosť a absenciu strechy, tak Ferrari F8 Spider je úplne totožné s Ferrari F8 Tributo. Koľko teda bude stáť “vietor vo vlasoch”? Dámi a páni, budete musieť siahnuť veľmi hlboko do peňaženky, cena sa totiž šplhá k 250 tis. €.
Zdroj: ferrari.com