Honda NSX 2019
Tento mesiac japonská automobilka Honda v USA známa pod menom Acura predstavila na Monterey Car Week úplne novú Hondu NSX pre modelový rok 2019, ktorá prešla miernym „faceliftom“ a prináša množstvo drobných úprav oproti predošlej verzii.
Novinky
Medzi najvýraznejšiu novinku patrí rozšírenie ponuky nových, ešte exkluzívnejších farieb, ktorým nepochybne kraľuje Thermal Orange Pearl. Už z názvu je zrejmé, že ide o perleťovú oranžovú farbu, ktorá vznikla na výročie 30 rokov Acura Motorsport v USA.
Dizajn
Všetky modely NSX 2019 sa vyznačujú dizajnovými zmenami exteriéru vozidla. Najviditeľnejšiu premenu badať na prednej maske, tej Japonci upravili celkový tvar a pozíciu predných nasávací otvorov. Novinkou je aj vysoko lesklý ošetrujúci lak, ten je aplikovaný celej prednej maske a zadnom spoileri. Dostupný je aj pre konfiguráciu Carbon Fiber Exterior Package, ktorého súčasťou sú karbónové časti karosérie ako predný spoiler, zadný difúzor či bočné obloženie prahov.
Interiér
Vo vnútri kokpitu sa farebná paleta rozšírila doplnením voliteľnej indigo modrej semi-anilínovej kože v kombinácii s obľúbenou Alacantarou. V základnej výbave nájdete aj nanovo navrhnuté športové sedadlá, ktoré boli pred tým dostupné len ako príplatková výbava (1 500 $), audio systém ELS Studio, predné a zadné senzory alebo hliníkové športové pedále.
Vylepšenie dynamiky
Pre novú Hondu NSX 2019 japonskí inžinieri modifikovali komponenty podvozku, pneumatiky, ale aj samotný softvér, aby sa čo najviac prispôsobili vôli vodiča a zvýšili výkon či už pre jazdu na okruhu alebo na každodenných cestách.
Zmeny podvozku zahŕňajú väčšie predné a zadné stabilizačné tyče, ktoré zvýšili tuhosť podvozku vpredu o 26% a vzadu o 19%.
Pohonná jednotka
Model NSX je poháňaný hybridnou pohonnou jednotkou SH-AWD, ktorá pozostáva z dvakrát preplňovaného agregátu V6 uloženého v strede prepojeného s dvojspojkovou prevodovkou 9DCT.
Elektrický pohon je priamo integrovaný, obsahuje dva elektromotory a pomáha tak spaľovaciemu motoru okamžitým elektrickým krútiacim momentom.
Dvojitá motorová jednotka (TMU) namontovaná na prednom paneli nepretržite mení krútiaci moment – kladný i záporný, na ľavé a pravé predné kolesá, čím zvyšuje presnosť ovládania. Maximálny výkon systému je 573 konských síl a 645 Nm krútiaceho momentu.
Každá Honda NSX je vyhotovená individuálne v Performance Manufacturing Center (PMC) v Marysville, Ohio a pokračuje tak v výrobnej tradícii NSX. Model 2019 sa začína na úrovni 157 500 $ (134 000 €) (zvýšenie o 1 500 USD oproti modelu 2018).
Zdroj: honda.com, acuranews.com, hondanews.com