Nové Bentley Continetal GT Convertible – ostane niečo dlžné dobrej povesti starších bratov?
Bentley predstavilo nové GT s názvom Bentley Continental GT Convertible. Ako názov predpovedá, ide o kabriolet. Je to už v poradí tretia generácia luxusného Grand Turisma.
Luxus v každom smere
Pri Bentley Continental GT Convertible je pravdepodobne najdôležitejšia práve samotná strecha, keďže tá ho odlišuje od klasického GT. Jedným stlačením si môžte premeniť coupé na štýlový štvormiestny kabriolet. Strechu dokáže sklopiť za 19 sekúnd a to do rýchlosti 50 km/h.
Mimochodom, dokáže to rýchlejšie, ako etalón tejto triedy Rolls Royce Dawn. Zaujímavosťou je tiež “neckwarmer”, ktorý je po novom umiestnený v samotnom sedadle. Teplý vzduch prúdi priamo na krk pasažierov predných sedačiek a vyhrievané sú aj lakťové opierky na dverách. K ešte väčšiemu pohodliu prispievajú aj sedadlá Comfort, ktoré nastavujú nové štandardy v luxuse a vyspelosti. Nastaviteľné sú v dvadsiatich smeroch a okrem vyhrievania a odvetrávania ponúkajú aj masážnu funkciu.
Infotainment je prebratý z Coupé GT. Majiteľ tohto takmer 5-metrového kabrioletu bude mať možnosť meniť si prostredie palubnej dosky. Bentley ponúka pomocou otočného panela tri možnosti.
Buď dotykovú 12-palcovú obrazovku, tri elegantné budíky, ktoré zobrazujú teplotu, kompas a časovač alebo splynutie s rovnakým materiálom, aký je použitý na zvyšku palubnej dosky. Rovnako pri vypnutí motora sa obrazovka automaticky skryje. Analógové budíky nahradil digitálny prístojový panel, ktorý má podobné funkcie ako koncernoví súrodenci.
Použitá technika
Je ťažké rozprávať o Bentley GT bez zmienky o masívnom 635 koňovom motore, ktorého 12 valcov má objem 6 litrov a krútiaci moment úžasných 900 Nm, vďaka ktorým vystrelí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 333 km/h, je to len o malý kúsok viac, ako má Audi R8 V10 Performance. Motor je spriahnutý s dvojspojkovou 8-stupňovou prevodovkou.
W12 TSI kombinuje vysokotlakové priame vstrekovanie paliva s nízkotlakovým vstrekovaním. Kombinácia týchto dvoch systémov zvyšuje kultivovanosť motoru, znižuje emisie a optimalizuje dávku výkonu a krútiaceho momentu. Ďaľším faktorom, ktorý ovplyvňuje spotrebu a emisie, je systém Bentley Variable Displacement, ten vypína polovicu valcov za prepokladu, že nie sú aktuálne využité a 12-valcový agregát tak pracuje ako 6-valcový.
Tretia generácia modelu Continental GT Convertible je vybavená systémom Bentley Dynamic Ride. Ide o pokročilý 48-voltový riadiaci systém pre jedinečnú kontrolu vozidla. Dynamic Ride riadi a nastavuje elektronické pohony na protiblokovacej tyči každej nápravy, čím zlepšuje ovládanie, jazdný komfort a presnosť vozidla.
Pneumatické zavesenie využíva trojkomorové vzduchové pružiny, ktoré dávajú vozidlu o 60% väčší objem vzduchu v jeho najjemnejšom nastavení tak, ako aj v predchádzajúcom modeli. To umožnilo inžinierom väčší priestor na ladenie podvozku. Systém ponúka rozsah, ktorý sa môže meniť od športovej tuhosti po plavnosť luxusnej limuzíny v závislosti od toho, ktorý režim si vodič zvolil.
Ku komfortu tiež prispieva aj najnovšia generácia tlmenia Continuous Damping Control – CDC, ktorá neustále prispôsobuje silu klapiek a tak optimalizuje pohodlie. Systém neustále meria rýchlosť a vzdialenosť medzi kolesami a karosériou v každom rohu a tiež nastavuje objem vzduchu v pružinách, aby sa zabezpečila optimálna rovnováha medzi komfortom a ovládaním. Cena bude úmerná technológiám, ktoré GT-čko využíva a pohybovať sa bude niekde na úrovni 200 000 €.
Zdroj: Bentley Media