Singer ACS (All-Terrain Competition Study) – drsné Porsche
Tento svet sa naozaj zbláznil. Presvedčí vás o tom aj špeciálna požiadavka dlhoročného zákazníka spoločnosti Singer, ktorý si dal na zákazku postaviť rovno dva modely upraveného vzduchom chladeného Porsche. Jeho požiadavka znela jasne: biely model zameraný na terénne preteky diaľkových rely (Dakar, Baja 1000) a červené určené na vysokorýchlostné asfaltové preteky. Celý názov tohto zákazkového špeciálu znie Singer ACS (All Terrain Competition Study) a jej základom je model Porsche 911 (964). Tajný objednávateľ spravil pekné gesto, keď povolil výrobu ďalších kusov pre nových záujemcov.
Výroba prebehla v Oxfordshire pod velením Richarda Tuthilla, špecialistu na rely prestavby historických modelov Porsche 911. Mimochodom jeden podobný rely špeciál bol postavený aj na Slovensku Porsche RSA380 z dielne Petersport.
Cestou-necestou
Ako sme spomínali, základom projektu je model Porsche 911 (964) s 3,6-litrovým 6-valcom s dvoma turbodúchadlami, ktorý disponuje výkonom 450 koní a možnosťou navýšenia výkonu podľa potreby. O radenie rýchlosti sa stará sekvenčná 5 stupňová prevodovka, ktorá prenáša výkon na stály pohon všetkých štyroch kolies.
Keďže vozidlo bude musieť znášať poriadnu záťaž vo vysokých rýchlostiach v teréne, jeho podvozok musí byť zvýšený, rozšírený a spevnený. O tvrdé dopady sa postarajú zdvojené tlmiče, pričom každý z nich je nastaviteľný v piatich stupňoch. Pneumatiky BF Goodrich sú obuté na 16“– palcových kovaných hliníkových diskoch, ktoré brzdia kotúčové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi.
Bezpečnosť
Bezpečnostné prvky ktorých je neúrekom, ako napríklad: ochranný rám, škrupinové sedadlá, bezpečnostné pásy, 2 rezervné kolesa (jedno vpredu, druhé vzadu), objemná palivová nádrž s dlhým dojazdom atď… majú svoju hmotnosť. Ešte že karoséria vyrobená z uhlíkových vlákien šetrí na celkovej hmotnosti. Samozrejme všetky bezpečnostné prvky podliehajú prísnym špecifikáciám FIA. Rýchlosť vozidla by mala byť priamoúmerná rýchlosti jednoduchého prístupu k bezpečnostným prvkom a komponentom v prípade opravy. Preto vozidlo figuruje rýchloupínacími „mechanizmami“.
Precíznosť
Singer si teda potrpí na detailoch a kvalitnom spracovaní interiéru aj v rely vozidlách. Na prvý pohľad vás po vizuálnej stránke uchváti fluorescenčné farebné prevedenie. Po technickej stránke škrupinové sedadlá s „frkancami“, volant s pádlovým radením, hydraulická ručná brzda, navigácia pred miestom spolujazdca, hydratačný systém pre oboch pasažierov v podobe hadičiek na pitie…
V exteriéri taktiež nájdete niekoľko fičuriek: Lapače nečistôt na prednom nárazníku, 5 mm hrubá odnímateľná hliníková ochrana podvozku, výrazné logo Porsche na bočných prahoch, ťažké oko medzi koncovkami výfuku a jednodielna zadná kapotáž. V tomto prípade naozaj platí, že v jednoduchosti je krása.
Cenovka ostala v tajnosti, ako meno zákazníka. Ale keď si zoberieme do úvahy koľko času a ručnej práce zaberie stavba takéhoto zákazkového špeciálu od spoločnosti Singer, môžeme sa pohybovať okolo 7-miestnej cifry.
Zdroj: singervehicledesign.com