TEST: Honda HR-V SPORT – crossover so športovým duchom
Aj kategória crossoverov je čoraz obľúbenejšia, má svojich fanúšikov a automobilky sa snažia získať priazeň rôznymi modelmi. Výnimkou v tomto nie je ani japonská Honda, ktorá má vo svojej flotile pre európsky trh model HR-V. My sme otestovali verziu Sport, ktorá je vizuálne veľmi atraktívna. Jazdila rovnako dobre, ako vyzerá? Poďme to zistiť.
Klasický, hranatý „Japonec“
Okolo exteriéru nebudem písať mnoho-riadkové litánie. Keď sa pozrieme na HR-V v tomto SPORT pakete, na prvý pohľad nám je jasné, že je to Japonec. Prednej maske dominujú LED svetlá, ktoré svietia naozaj dobre (aj s funkciou automatických diaľkových svetiel) a predná mohutná maska. Celý dizajn karosérie je viac športový ako elegantný.
V podstate nadväzuje na ostatné modely, či už Civic alebo aj CR-V, ktoré majú rovnako športový vzhľad. Elegantný dizajn exteriéru s výzorom drsného SUV. Presne takto by som charakterizoval HR-V Sport. Avšak tento dizajn rozdeľuje ľudí na dva tábory. Prvý tábor, ktorým nebude po chuti takýto štýl a skôr sa budú prikláňať ku konzervatívnejšiemu európskemu dizajnu a druhý tábor ľudí, ktorí budú HR-V z hľadiska dizajnu zbožňovať. Do ktorého sa radíte vy? Napíšte nám do komentára pod článok.
Čo sa skrýva pod kapotou?
Pre tento model Honda rozšírila ponuku motorov o 1,5-litrové 4-valce i-VTEC s výkonom 130 koní (96 kW) a 182 koní (134 kW). Podľa slov Hondy sú všetky štvorvalcové motory navrhnuté tak, aby mali dobrú reakciu pri nízkej spotrebe paliva.
V našom testovanom vozidle sme mali práve tú výkonnejšiu verziu so 182 konskými silami, kde krútiaci moment dosahuje maximum 220 Nm pri CVT prevodovke.
(Ne)obľúbená CVT prevodovka
Určite sa teraz veľa z vás zamyslí nad danou CVT-čkou a jej spotrebou pri 184-koňovom motore. Pri Honde CR-V, ktorú sme testovali dávnejšie sme videli, že spotreba nebola až taká úchvatná. No pri HR-V sa mi podarilo na našom testovacom okruhu spraviť spotrebu 6,8 litra, čo vôbec nie je zlé číslo a priemerná spotreba počas celého testu sa držala tiež na slušných 7,3 litra na 100 km.
CVT prevodovka v HR-V poskytovala pri jazde pocit „viacerých prevodových stupňov“. Okrem iného táto prevodovka CVT má technológiu turbínového meniča momentu s dvojitou škrtiacou klapkou, ktorá má zmenšovať kolísanie vstupného momentu do prevodovky, čím by sa mala údaje zlepšiť najmä životnosť. Osobne by som však prijal, ak by Honda dokázala dať do ponuky klasický dvojspojkový automat, ktorý by sa podľa môjho názoru hodil k danému motoru oveľa lepšie.
Nadpriemerné jazdné vlastnosti
Áno, aj takto nejak by som popísal jazdu na HR-V. Jazdí rovnako dobre ako vyzerá. Tento crossover je hltač kilometrov, s ktorým sa zabavíte aj v zákrutách, ale zároveň vám poskytne aj dostatočné pohodlie na diaľnici. Práve v spomínaných serpentínach som bol milo prekvapený, ako dobre HR-V drží na ceste. Kľudne som si mohol dovoliť aj ostrejší prejazd zákrutou, a vôbec som sa nemusel báť akýchkoľvek nepríjemných náklonov.
Môže za to najmä dynamické nastavenie podvozku, ktoré je založené na platforme s vysokou tuhosťou a skelete, pri ktorom 27 % karosérie je tvorené oceľou s vysokou pevnosťou. Pevný skelet dáva štandardnému odpruženiu (vzpery MacPherson vpredu a torzná tyč typu H vzadu) pevný základ, čo spolu s nízkym ťažiskom a minimálnym nakláňaním karosérie poskytuje skvelé jazdné vlastnosti.
Interiér a infotainment
Tu vás zaujme hneď na prvý pohľad farebná kombinácia bordovej so šedou. Použité boli relatívne kvalitné materiály, čo ma však zaskočilo boli celo-látkové tapacíre dverí, ktoré pôsobili trošku lacno.
Tento môj zlý dojem mi hneď vynahradil skvelý volant, ktorý mi padol do rúk ako uliaty a aj pohodlné sedačky s perfektným bočným vedením, v ktorých som sa cítil ako v kresle.
Super „fíčurkou“ boli vyklápateľné zadné sedadlá, vďaka čomu ste získali parádny priestor a po sklopení taktiež priestor pod sedadlami, kde sa dala odložiť rôzna maličká batožina či iné veci. V porovnaní s konkurentmi ako Seat Arona, Škoda Kamiq či Mazda CX-3 si touto praktickou vecičkou u mňa získala HR-V obrovské plus 🙂
Infotainment je veľký kameň úrazu, nielen že tu nebol CarPlay či Android Auto, ktorý by to aspoň ako tak zachránil, ale rozhranie bolo na 21. storočie veľmi zastaralé a pomalé. Pevne verím, že Honda v tomto konečne investuje a navrhne pekný a stabilný softvér pre svoje modely.
Záver
Honda HR-V ohúri najmä skvelými jazdnými vlastnosťami i komfortom. Svojím športovým vzhľadom si určite nájde fanúšikov, ktorí o ňu budú mať záujem. Táto verzia SPORT s cenovkou 28 109 € je určite adept pre vaše nové auto, ak pokukujete po vozidle práve z tejto kategórie.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1,5 i-VTEC/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 134/182 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 220 |
Prevodovka | Automatická CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,0/7,3 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 249 |
Objem batožinového priestoru (L) | 470 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 18 590/28 109 |
Foto: Samuel Zaťko & Anton Majerský