TEST: Nový Volkswagen Golf 8 1.5 TSI – ostane stále obľúbencom?
Tohto roku sa do predaja dostala dlho očakávaná už 8. generácia najpopulárnejšieho hatchbacku na svete – dámy a páni nový Volkswagen Golf 8 v celej jeho kráse. Určite patrí toto auto aj k najdiskutovanejším modelom a to najmä po dizajnovej stránke. Ako jedna z prvých redakcií na Slovensku sme mali možnosť otestovať ho.
Dizajnová evolúcia?
Presne týmito slovami pár novinárskych kolegov a aj samotný výrobca popísalo nový dizajn Golfu 8. Podľa mňa však nejde ani tak o evolúciu, ako jemné zmodernizovanie prednej časti auta. Ak som sa lepšie na Golf 8 zadíval, v podstate predomnou stála moderná 7 – generácia. Najväčšou zmenou si prešla predná maska a svetlá, tie sú oveľa užšie a osadené ešte trošku nižšie pod kapotou. Novinkou je aj dostupnosť matrixových IQ.LIGHTS, no v našom testovanom Golfe boli len klasické LED svetlá, čo je škoda.
Ale to, že svietia dokonale, sme mali možnosť zistiť v teste nového Passatu, ktorý sme testovali v zime. Osobne si myslím, že sa to mierne dizajnovo chce podobať na svojich japonských kolegov, ktorí získavajú v Európe čoraz vyššiu popularitu. Koniec koncov však nový Golf 8 nevyzerá ale vôbec zle.
Na prvý pohľad je jasné, že zadná časť si prešla len minimálnou zmenou. LED svetlá dostali nový tvar a atraktívnejšiu grafiku. Zmodernizovaná karoséria však pôsobí moderne, dynamicky a viac športovejšie ako predchodca. Čo ale nepoteší pravých „petrolheadov“ sú fejkové koncovky výfukov, elegantne ukryté v chrómovej lište v nárazníku. Žiaľ, ani chróm nezlepší dojem zadných koncoviek. Doba je však nekompromisná a na takéto veci si musíme proste zvykať.
V reči čísiel
Pár čísiel pre porovnanie – nový Golf 8 je oproti predchodcovi len o 26 mm dlhší a rázvor narástol o zanedbateľných 16 mm. Najrazantnejšia zmena nastala vo výške – nový Golf 8 šiel k zemi o 36 mm nižšie.
Inovatívny interiér
Tak ako dizajn exteriéru neprešiel razantnou zmenou, interiér je pravý opak. Prvá radikálna zmena je, že už od základu dostanete 10-palcový pekný prehľadný digitálny kokpit. Čo sa týka displeju navigácie a infotainmentu, tam záleží, akú výbavu máte. My sme testovali nový Golf 8 vo výbave Style a tá obsahovala 10,25-palcový displej.
Nový infotainment nesie názov Innovision Cockpit a posunul sa vpred míľovými krokmi. Nový dizajn a grafika spracovaná, tak ako by sme od nemeckého auta očakávali. Všetko prehľadné a rýchle. Ak nás sledujete na Instagrame, tak o novom Innovision Cockpite si môžete pozrieť viac v sérií stories Golf 8, kde som to popísal konkrétnejšie.
Ani pohodlné látkové sedačky neunikli mojej pozornosti, boli komfortné, s dobrým bočným vedením a s veľmi užitočnou pamäťovou funkciou.
Zmenou prešli aj výduchy klimatizácie, ktoré sa mne osobne podobali na tie v Mazde 3. Zmodernizovaný interiér pôsobil uhladenejšie a určite krajšie ako v minulej generácii. Čo sa týka materiálov, je to taká koncernová klasika, ktorá nenadchne ani neurazí. Zmizli však všetky fyzické tlačidlá a klímu či nastavenie jazdných režimov si volíte cez dotykové ikonky na paneli.
Interiér disponuje aj ambientným osvetlením, ktoré je je možné navoliť v RGB farbách.
Samozrejme ako je zvykom, vozidlo má dostupných mnoho asistenčných systémov. Ak by vás zaujímali aj iné výbavy, viac informácií sa o nich dozviete TU.
Paleta motorov
Ako sme už písali v našom článku pri predstavení nového Golfu, je tam na výber z mnoha variantov pohonných jendotiek. Náš testovaný kus mal populárnu benzínovú 1,5-ku s výkonom 110 kW čiže 150 koní. Je to príjemný motor, ktorý poteší fajn dynamikou a dobrou spotrebou. Na mojom výlete na zvolenskú kolibu, kde som si dal neskorý obed som spravil spotrebu 5,8 l/100 km a kto pozná cestu z BA do ZV, vie že to je obľúbená R1-tka. Na mojom testovacom, približne 100 km okruhu (kombinácia diaľnica, mesto, cesty 1. triedy) sa mi podarilo ísť so spotrebou ešte nižšie na 5,5 l/100 km.
Ak som brádzil mesto, tak čísla sa hýbali okolo 6,3-6,7 litra, podľa toho, akú ťažkú som mal nohu. Mnohých však zaskočí manuálna prevodovka. Áno stále sa dá navoliť, osobne by som si zvolil DSG, no tam si musíte pripraviť o niekoľko stovák EUR navyše. Tento manuál bol však celkom príjemné spestrenie. Na moje milé prekvapenie mal pomerne krátke dráhy a dalo sa s ním pekne vyhrať, takže jazdu som si vedel dokonale užiť.
K dobrým jazdným vlastnostiam prispieval aj adaptívny podvozok DCC. Akurát komfortný, akurát tuhý. V zákrutách podrží, v meste a na bežných okreskách v rámci možností odfiltruje nerovnosti, takže ideálne zvolený kompromis. Ale ak by som mal podvozok porovnať s mojou obľúbenou Mazdou 3, tak Golf 8 za japonským konkurentom ešte v určitej miere zaostáva a má čo zlepšovať.
Záver
Niet pochýb o tom, že nový Golf 8 bude ťažiť z popularity svojich predchodcov. Nový model ponúka dynamický dizajn, mnoho asistenčných systémov, IQ.LIGTHS a množstvo ďalších vychytáviek. Nebude to mať však ľahké v boji s konkurenciuou a to najmä japonských a francúzskych áut, ktoré sa čoraz viac vyskytujú na slovenských cestách.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.5 TSI/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1499/4 |
Výkon motora (kW/k) | 110/150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 |
Prevodovka | 6 st. manuálna |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,9/5,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1340 |
Objem batožinového priestoru (L) | 381 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 224 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,5 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 16 990/28 520 |
Foto: Martin Katler