TEST: Opel Astra Combi – skvelé rodinné daily!
Benzínový Opel Astra vo verzii hatchback sme už v redakcii mali a boli sme z neho veľmi milo prekvapení. Teraz sa k nám dostáva jeho väčší karosársky brat combi. Dokázal si nás modrý Nemec získať?
Motorizácia
Testované vozidlo sme mali osadené 1,5-litrovým dieselovým, troj-valcovým agregátom s výkonom 90 kW (122 konských síl) spárovaný s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Výrobcom udávaná spotreba je 4,3l/100 km, no k nej sme sa žiaľ nepriblížili. Na trase Nitra – Bratislava sa spotreba zastavila na 6,4l/100 km a za celé testovanie, zahŕňajúce mestskú jazdu a presuny po okrskách, sme dosiahli 6,6 litra na 100 km.
Prevodovka
S 9-stupňovým automatom som sa zo začiatku doslova pasoval. Šofér si naň musí skutočne zvyknúť, aby sa auto chovalo podľa jeho predstáv. Na môj vkus mi príde 9 stupňov priveľa, nakoľko prevodovka nevedela, ako s nimi nakladať. Odporučil by som manuálny variant v kombinácii s benzínovým výkonnejším motorom.
Exteriér
Vzhľad novej Astry je v skutku elegantný a oku ľahodiaci. Chválim chrómové lišty na boku auta, dobre vyzerajúce 18-palcové kolesá a perfektne fungujúce adaptívne LED Matrix svetlomety, s funkciou vyrezávania objektov. V tme sa zapínajú presne keď ich človek potrebuje a zasa naopak, oproti idúce vozidlo pekne rozpoznali a stlmili jas.
Interiér
Vzhľad a ergonómia kabíny ma v dobrom veľmi prekvapila. Posádka je usadená v príjemne tvarovaných sedadlách v kombinácii koža a Alcantara. Pred šoféra je okrem vynikajúco tvarovaného volantu osadený zaujímavo riešený prístrojový panel. V strede sa nachádza digitálny displej a po krajoch sú osadené klasické analógové ukazovatele.
Jedno mínus interiéru je však nedostatok odkladacieho priestoru v stredovom tuneli. Máte k dispozícii jeden držiak pitia, podľa môjho názoru zbytočnú priehradku na kľúče, ktoré si aj tak necháte vo vrecku, a priestor na mobil.
Toto však vynahradí intuitívne a prehľadne spracovaný displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay či Android Auto a ovládanie dvoj-zónovej automatickej klimatizácie. Chválim taktiež špeciálne vývody z lakťovej opierky pre napájací kábel telefónu.
Jazdné vlastnosti
Podvozok je to, čím ma Astra ohúrila najviac. Neskutočne hltá nerovnosti. Pri diaľničných 130 km/h ani neviete, že sa hýbete. Vďaka vynikajúcim pneumatikám Michelin bola Astra skrotná aj v kľukatých kopcoch a v našom improvizovanom losom teste aj napriek miernym náklonom karosérie skvelo držala stopu.
Dynamika
Na denno denné využitie je motor s výkonom 90 kW (122 konských síl) podľa môjho názoru nedostačujúci, najmä nie pri hmotnosti Astry combi. Preto by som pri kúpe zvážil, či radšej nesiahnuť po výkonnejšom benzínovom agregáte 1,4 s výkonom 107 kW (145 konských síl) a s prijateľnou kombinovanou spotrebou 6,8 litra na 100 km.
Záverečné hodnotenie
Aby som si odpovedal na otázku v úvode, tak áno, Opel Astra si nás dokázal získať aj v karosárskom variante combi. Tvorí slušnú alternatívu pre Seat Leon ST, Ford Focus Combi či koncernovú Octaviu a Golf. Ak preferujete „neokukané“ automobily, Astra je pre vás to pravé orechové.
Cena testovaného vozidla je 29 210 €
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1,5 CDTI /nafta |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 496/3 |
Výkon motora (kW/k) | 90/122 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 260 |
Prevodovka | Automatická 9 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,3/6,6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 320 |
Objem batožinového priestoru (L) | 540 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 205 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 25 640/29 210 |
Foto: Matúš Toráč