TEST: Peugeot 508 SW hybrid – Nemci, traste sa!
Za posledných pár mesiacov je toto už môj tretí Peugeot, ktorý som testoval. Ako všetci viete začínal som 2008 GT, neskôr 208 GT Line no a konečne som položil ruky na volant aj novej 508 SW plug-in hybrid. Poďme sa teda spolu pozrieť na dojmy, ktoré som z tohto vozidla mal.
Dizajn
Tak ako aj pri vyššie spomínaných vozidlách, ani 508-čka sa nevymyká novému dizajnovému jazyku francúzskych vozidiel. V prednej maske dominujú LED „tesáky leva“, ktoré sú absolútnou dominantou a na základe tohto spoznáte na ceste všetky nové vozidlá Peugeot. Nápis 508 na kapote označuje model, aby ste náhodou nezabudli, čo šoférujete 🙂
Osobne nie som úplný fanúšik „kombíkov“, ale 508 SW sa mi fakt páči. Jemne klesajúca línia smerom dozadu na štýl shootingbreaku vyzerá fakt dobre. Presúvam svoj zrak ďalej dozadu. No a opäť ostávam ohromený. Zadné LED svetlá s motívom 3 levích pazúrov s brilantnými spracovaním poznám už z 208 či 2008, no stále ostávam v úžase nad každým detailom. Možno sa vám zdá, že sa nad dizajnom rozplývam až príliš, no subjektívne poviem, že 508 dizajnovo drtí konkurentov vo svojej triede. Porovnajme si to napríklad s Passatom All Track, tentokrát však nechám hodnotenie na vás. Kludne mi napíšte dole pod článok, či si myslíte. Samozrejme nesmiem zabudnúť podotknúť, že testovaný Peugeot 508 SW bol vo výbave GT line a nalakovaný vo farbe „Sivá SMART GREY“, ktorá naživo vyzerala veľmi dobre.
Vesmírna loď #3
Mnohými kritizovaný, mnohými ospevovaný, taký je interiér Peugeotu. Ja sa zaradím do tej druhej menovanej skupiny. Interiér sa mi páčil aj v 2008, aj v 208 a aj v tejto 508. Na malý volant som bol už zvyknutý aj celkovo na posed. Ako som už písal viackrát v predošlých testoch, dá sa na to v pohode zvyknúť a ani vyšší človek nebude mať problém.
Čo však bolo v 508-čke iné ako v predošlých modeloch, ktoré som testoval? Z posedu som mal ešte lepší dojem a doslova ma „pohltil“ a za volantom som sa cítil ako v obývačke. Všetky ovládacie prvky, vrátane obrazovky infotainmentu boli perfektne nasmerované na vodiča, všetko som mal po ruke. Po pár dňoch som už po pamäti vedel, kde sa čo nachádza.
Chválim aj dobre tvarované sedadlá s bočným vedením, z ktorého len tak nevypadnete. Potešila aj masážna funkcia, kde sa dalo navoliť z 5 rôznych masážnych variantov. Na dlhé diaľničné jazdenie super vec, ktorá trošku uvoľní chrbát. Takže, ak máte rozpočet, určite odporúčam si za masážne sedadlá priplatiť.
Samozrejme nechýbal klasický konfigurovateľný 3D i-Cockpit. Na ňom si viete voliť rôzne zobrazenia informácií a pod. Graficky veľmi pekne a prehľadné spracovaný. Dávam palec hore.
Samozrejme nemôžeme len chváliť, lebo všetko má svoje pre a proti. Čo sa mi až tak nepozdávalo, bol infotainment. Nie ani tak, ako bol spracovaný, lebo graficky je to v pohode, skôr v tej funkčnosti. Napríklad pri prepínaní z CarPlay na ovládanie klimatizácie a späť to bolo dosť komplikované, rozumej zbytočne veľa klikov na obrazovku, ktoré odvracajú pozornosť od šoférovania. V iných autách sa to bude preplo z rozhrania na CarPlay alebo sa to dalo prepnúť jedným klikom.
Konektivita a priestrannosť
Tu budem stručný, miesta vo vnútri je pre 4 ľudí dostatok. Dovolím si povedať, že Peugeot 508 SW by uspokojil aj náročnejšieho zákazníka. Aj odkladacích priestorov je až až, či už v bočných dverách, v stredovom tuneli alebo pod doskou stredného panela. USB konektory sú samozrejmosť, tak ako aj bezdrôtové nabíjanie pre smartphone. K dispozícii je aj 12V zásuvka.
Veľkosť obrazovky infotainmentu je 10“, čo úplne postačuje. Infotainment ako taký obsahoval všetko, čo by ste od auta 21. storočia očakávali. Samozrejmosť je Apple CarPlay aj Android Auto, úprimne sa priznám, že CarPlay využívam v 98% prípadoch. Jedine, kde som CarPlay nepoužil, bol Mercedes-Benz CLA, kde bol nový MBUX fakt dokonalý.
Vo výbave sme mali aj nočné videnie. S týmto som mal skúsenosť prvýkrát a bol som milo prekvapený, fungovalo to celkom slušne.
Hltač diaľničných kilometrov
Samozrejme, každý u nás jazdí veľa aj v meste. Aj keď 508 SW má dĺžku 4,7 metra, jazda v meste je úplne v pohode. Na bežné parkovacie miesto sa zmestí, v podzemnej garáži som zaparkoval bez problémov a prešiel som každou uličkou, ktorou som potreboval.
Ako sa však vraví v Kobre 11, hlavným revírom modelu Peugeot 508 SW je jednoznačne diaľnica. Podvozok, nad ktorým sme spolu s kolegom Samom obaja dali klobúk dole fungoval na diaľnici výborne. Zabezpečil presne to, čo som očakával – maximálne pohodlie. S 508-čkou som na diaľnici strávil cez 400 km a nemám čo vytknúť. Dobré sedadlá, dobre fungujúci adaptívny tempomat, prémiový sound system a sem tam nejaká ta masáž je ideálna kombinácia pre hltanie diaľničných kilometrov a že som si každý jeden z nich som si užil.
Plug-In hybrid
Aj Peugeot ide s dobou a v ponuke má plug-in hybridné vozidlá. V mojom testovanom vozidle to bolo nasledovne. Základom celej pohonnej sústavy je 1,6-litrový 4-valec s výkonom 133 kW a 250 Nm. Elektromotor poskytuje výkon 81 kW a 337 Nm. Kombinovaný výkon je 165 kW. Tu nám na Instagrame padla otázka, prečo len 165 kW (keďže súčet výkonov tým pádom nesedí). Hybridný systém nedokáže maximalizovať výkon oboch sústav, a preto sa udáva maximálny kombinovaný výkon. Maximálny výkon nabíjania je 7,4 kW – z 0 na 50% som to nabil za približne 55 min.
Pohnúť takmer viac ako 2 tony ťažké vozidlo nie je úplne sranda, a preto aj dojazd 11,8 kWh batérie neoslní. Podľa WLTP je dojazd 45 kilometrov, no reálne dosiahnuť to je obtiažne už aj v meste, také okresky či diaľnice ani nejdem spomínať. Tam sa ten dojazd pohybuje okolo 30 km a menej, podľa štýlu jazdy.
Prečo „Nemci traste sa?“
Za mňa je aktuálne smerovanie automobilky Peugeot na dobrej ceste, ponúkajú dobrú kvalitu, technológie, atraktívny dizajn a to všetko je relatívne rozumnú cenu. Tento celý balík dokáže veľmi dobre konkurovať aj nemeckým velikánom v tejto triede vozidiel.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.6 litra /benzín – hybrid |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598/4 |
Výkon sústavy (kW/k) | 165 kW/225 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 |
Prevodovka | 8. st automat, 2-spojka |
Spotreba výrobca (WLTP)/test | 5,0/6,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 290 |
Objem batožinového priestoru (L) | 530 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 42 290/46 290 |
Foto: Samuel Zaťko