1970 SpeedKore Dodge Charger „Evolution“
Pri tomto článku nebudem vymýšľať žiadne metaforické nadpisy a ani nemám potrebu nič zveličovať. Tých pár slov hore je krásnou bránou k tomu, čomu sa budem v najbližších riadkoch venovať.
1970
„Obviously“ je to rok, kedy sa vyrábal Charger na ktorý sa má podobať aj tento, nový výtvor. To je asi tak všetko čo má s pôvodným Chargerom spoločné. No predsa majú ešte jednu vec veľmi podobnú, ale o tom potom…
Aby bolo jasné, spoločnosť SpeedKore sa venuje výrobe karbónových dielov pre americké klasiky a keď už ich má na operačnom stole, tak prečo by sa nepohrali aj s „hentým a tamtým“. Výsledok je, že ti spravia auto dokonca aj komplet na zákazku. Keď na to samozrejme máš. Táto maličkosť, o ktorej práve čítaš, „koštuje“ minimálne $400K a ako to už býva zvykom, jediná horná hranica si ty a tvoja vlastná obmedzenosť (finančná a kreatívna samozrejme, aby sa nám tu náhodou niekto neurazil).
DIY
Základ auta je rám, ktorý si vo firme vyrábajú sami. Je to dosť dôležité, lebo musí byť dostatočne silný na to, aby páni nemuseli riešiť pevnosť dielov karosérie. Tie sú totiž z karbónu, všetky do jedného. Tiež sú vyrábané in-house. Detaily ako predný gril a kľučky si robia taktiež sami, bolo by „trápne“, keby takéto maličkosti nechali na niekoho iného.
Cieľom tohto auta bolo predviesť schopnosť výroby rôznych karbónových dielov. Naháňačka za nezmyselným výkonom išla tentokrát bokom. Niekde som čítal, že auto by malo vedieť komfortne jazdiť aj mimo pretekárskej dráhy (viem si predstaviť ten komfort v premávke sediac v karbónovej kasni za pol mega ?). Každopádne s motorom sa moc netrápili a použili len…
…KOMPRESOROM PREPĹŇANÝ 6,2 HEMI V8 z DEMONA…
samozrejme nenechali ho len tak s 840 koňmi ale „nahonili“ ho na 966 koní, aby sa nepovedalo.
Uhol pohľadu
Ak teraz prevraciaš oči, že čo som to za kreténa, že nad takýmto výkonom mávnem rukou tak vedz, že je to len v tomto prípade a len a len preto, lebo SpeedKore už spravili aj zopár výkonnejších motorov… napr. taká maličkosť Dodge Challenger – 1546k s rovnakým základom z Demona alebo Dodge Charger „TANTRUM“ – 1650k. „Just sain'“.
Na záver sa chcem ešte vrátiť k tej spoločnej črte so starým Chargerom. Je to hmotnosť. Čakal som, že so všetkým tým karbónom to bude ľahké auto. Minimálne o pár sto kilo ľahšie ako klasický Charger. Tak som si vyhľadal údaje o hmotnosti oboch a dočítal som sa, že je to „bullshit“. Pri „Evolution“ sa snažili o max. 1450kg , čo je plus-mínus pár kilo rovnaká hmotnosť ako pôvodný model 1970. Nie som sklamaný, iba prekvapený…
Zdroj: speedkore.com