Na trh prichádza nový Cayenne už tretej generácie s novými motormi, podvozokom a interiérom. Nový Cayenne je elegantnejší, precíznejší, atletický a výraznejší.
2018 Porsche Cayenne E3
Ako povedal sám Prof. Dr. Ing. h. c. Ferry Porsche pre nemecký časopis Die Welt ešte v roku 1989: „Keby sme vyrobili offroad model podľa našich kvalitatívnych štandardov a malo by Porsche znak na kapote, ľudia by si ho kúpili.“
Cayenne sa vyrába už od roku 2002 a
predalo sa viac ako 760.000 kusov
Cayenne je celkovo o 65 kg ľahší
Exteriér je kompletne z hliníku a zvyšok zliatina a oceľ. Predchodca váži prázdny 2.040 kg a nová tretia generácia 1.985 kg.
Cayenne si nikdy nepožičal viac z ikonickej 911ky ako teraz. Prevzal napr.rozdielnu veľkosť pneumatík vpredu a vzadu a natáčanie zadnej nápravy. Taktiež dostal 3 komorové vzduchové pruženie.
8 stupňová automatická Tiptronic S prevodovka je taktiež úplne nová, takže môžme očakávať kratšie reakčné časy a športový charakter. 8mi stupeň je určený na optimalizovanú spotrebu.
Každý Cayenne dostane sériovo LED svetlomety.
Jeden z ďalších highlightov je, že Cayenne má novú až o 10 kg ľahšiu lithium-ion batériu.
Na prvý pohľad zbadáš veľký svetelný LED pás, ktorý spája zadné svetlá. V interiéri zase dotykové ovládanie strednej konzoly tak ako to už pri Panamere G2 poznáme.
Na novo vyvinutý Sport Chrono paket ponúka nastaviteľnosť jazdného režimu priamo na volante. Zvoliť môžeš medzi Sport, Sport Plus a Normal.
Porsche uvádza na trh najprv Cayenne a Cayenne S. Ďalšie deriváty prídu postupne.
Cayenne S dostal oproti predchodcovi o 20 koní viac:
Nový Cayenne stojí od 74.828 Euro a Cayenne S od 91.964 Euro.
Ako sme nedávno spomínali, kým sa Cayenne dostane do rúk zákazníka je podrobený rôznymi záťažovými testami, počas ktorých sa vychytávajú všetky chyby.
By podlahar