Mercedes-Benz GLE a GLS vo verzií 63 AMG
Dvojica plne hodnotných SUV modelov to Stuttgartu odhalila svoju najsilnejšiu stránku. Je ňou 634- koňové monštrum, ktoré vám vyrazí dych.
Agresívny vzhľad
Nie nadarmo sa im hovorí medvede. Dokazuje to aj mohutná predná maska so vzduchovými otvormi na chladenie bŕzd. Neprehliadnuteľný Panamericana Grill ostáva zachovaný pre najsilnejšie varianty značky. Špičkové Multibeam LED svetlomety dostali tmavší nádych.
V zadnej časti dominuje štvorica výfukov, ktoré sú schované po difúzorom. Ponuku obohacuje aj Night Packet, ktorý chrómové prvky skryje pod čiernu farbu. Obe autá obúvajú v základe 21-palcové disky kolies. Model GLE za príplatok môže obuť o palec väčšie kolesá, no pri verzií GLS budú vrcholnou veľkosťou až 23-palcové disky kolies.
Najväčšia dominanta je interiér
Pre značku Mercedes-Benz je typický luxusný interiér s precíznym spracovaním. Pri vrcholných variantoch značky tomu nie je inak. Už v základe sa Mercedes-Benz pýši kožou Nappa. Prémiový interiér dostal športový nádych, no neubralo mu ta na komforte. Pribudli nové sedadlá s výrazným bočným vedením, karbónové dekóry ale aj športový multifunkčný volant s Alcantarou. Dvojica 12,3-palcových obrazoviek dostali nové športové funkcie.
Sila, ktorá musí stačiť každému
Tým myslím práve samotné srdce oboch áut. Je ním až dvakrát preplňovaný 4-litrový osemvalec. Vo verzií GLE 63 AMG motor produkuje 420 kW / 571 koní a 750 Nm krútiaceho momentu. Doplnený je o mild-hybridnú technológiu EQ Boost, ktorá mu krátkodobo zvyšuje výkon o 16 kW / 22 koní. Tým pádom z 0 na 100 km/h zrýchli za rovné 4 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 250 km/h.
Ak ste si mysleli, že toto bol najsilnejší variant, ste na omyle. Predstavujem vám GLE 63 S a GLS 63. Ten istý 4-litrový agregát ponúka v oboch prípadoch 450 kW / 612 koní a 850 Nm krútiaceho momentu. Ani tu nesmie chýbať mild-hybridná technológia EQ Boost, ktorá pridáva 16 kW / 22 koní. Tým pádom sme sa dostali na kombinovanú hodnotu až 634 konských síl! Model GLE 63 S sa rozbehne z 0 na 100 km/h za úctyhodných 3,8 sekundy. Väčší brat sa nedá zahanbiť a pokorí rovnaké zrýchlenie za 4,2 sekundy. Oba varianty majú maximálnu rýchlosť na úrovni 280 km/h.
Technológie, ktoré rozširujú možnosti
Už v základe všetkých troch modelov je pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+, ktorý je prispôsobený sile z pod kapoty. Nesmie chýbať ani základná vec medzi motorom a pohonom. Je ňou 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift TCT, ktorá pri zvolení športového režimu trhá po každom preradení stupňa. Pre jazdu vyššími tempami bol doplnený aj zadný diferenciál. Športový vzduchový podvozok AMG Active Ride Contol umožňuje veľkú variabilitu pri jazde po rôznych povrchoch ciest.
Prvé kusy by sa mali objaviť na našich cestách začiatkom roka 2020.
Zdroj: www.media.daimler.com