TEST: Renault Traffic SpaceClass – keď je veľkosť dôležitý parameter
Nech nadpis znie akokoľvek, stále hovorím o autách, konkrétne dodávkach na prepravu viac ako 5-tich pasažierov. Práve pri takejto kategórii áut je dôležitým parametrom práve veľkosť ich vnútorného priestoru, komfort pri dlhých trasách a do určitej miery aj jazdné vlastnosti. Ako dokáže tieto požiadavky splniť Renault Traffic SpaceClass?
Dizajn
Áno je mi jasné, že pri autách tejto kategórie nie je dizajn hlavným kritériom výberu, no Renault nezaostáva ani v tejto disciplíne. V rozmernej prednej maske nájdeme full LED svetlomety, ktoré potešia najmä pri dlhých nočných presunoch kedy dokážu vodičovi jasne osvetliť cestu pred autom, čo do istej miery aj zabraňuje únave očí.
Pohľad na boky auta odhalí podľa môjho názoru najväčší neduh nami testovanej verzie, ktorým je absencia posuvných dverí na oboch stranách. Jasné, dá sa na to zvyknúť, no bolo by určite praktické mať dvere do zadnej časti auta na oboch stranách a nie len na strane spolujazdca.
Pohon
Dynamiku Trafficu zabezpečuje turbom preplňovaný 2-litrový naftový motor s maximálnym výkonom 145 konských síl a 350 Nm, ktorý pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky posiela výkon na prednú nápravu.
Jazda
Aj keď vyššie spomínaný výkon nie je závratný, spočiatku som si myslel, že je na auto týchto rozmerov priam až nedostatočný, no opak bol pravdou. 145 koní si hravo dokázalo poradiť s prevádzkovou hmotnosťou 2257 kilogramov. Ani pri obsadení piatimi osobami dynamika výrazne neutrpela.
Najviac som sa obával manévrovania s tak rozmerným autom, ktorého celková dĺžka bola takmer rovných 5 metrov a šírka vrátane spätných zrkadiel 2.28 metra, no musím povedať, že ma nešiel šľak Traffic, ale práve naopak. Po chvíľke aklimatizácie mi jazda a manévrovanie napríklad v užších uličkách starého mesta prišla akoby som šoféroval štandardné SUV a to sa týka aj parkovania.
Čo sa mi pri jazde s Trafficom páčilo a čo nie
+ pomerne malé náklony karosérie
+ presné riadenie
+ schopnosť podvozku filtrovať nerovnosti bez nepríjemných rázov
+ kombinovaná spotreba 7.3 litra na sto kilometrov
– slabé odhlučnenie interiéru hlavne pri diaľničnej rýchlosti
– nepresné dráhy radiacej páky
Interiér
Interiér pôsobí jednoduchým, no funkčným dojmom. Sedadlá ako v prednej, tak aj v zadnej časti boli veľmi pohodlné aj pri dlhších cestách. Vďaka uchyteniu sedadiel druhého a tretieho radu na koľajnicovom systéme bolo možné nájsť správnu rovnováhu tak, aby pasažieri posledných dvoch radov neboli ukrátený o miesto na nohy, ktorého bolo naozaj dostatok aj pri vyšších postavách.
Pred vodičom sa nachádzal jednoduchý analógovo-digitálny prístrojový panel, ktorý však prehľadne zobrazoval všetko potrebné a takáto kombinácia mi danú kategóriu prišla plne postačujúca. Displej umiestnený v strede palubnej dosky síce neponúkal rozhranie CarPlay, no mobil sa dal spárovať pomocou Bluetooth. Grafika a rozhranie bola jedna z tých horších, navigácia bola taktiež dosť spomalená, takže tu určite vidím možnosť na zlepšenie do budúcna.
Záver
Ak potrebujete auto, ktorým dokážete naraz prepraviť viac ako 5 osôb, no zároveň si nepotrpíte na luxusnejšom interiéri a množstve technológií, tak z pomedzi konkurentov ako napríklad Ford Tourneo Custom alebo VW Multivan môže byť Traffic SpaceClass tou spávnou voľbou. Cena testovanej verzie je 41 520€.
Foto: Samuel Zaťko
1 Response
[…] mať určite v hľadáčiku. Ak ste stále nerozhodný, môžete si prečítať aj náš test Renault Traffic, ktorý sme testovali v rovnakom týždni ako Ford, čiže určite to bude objektívne porovnanie, […]