TEST: Opel Corsa E – najlepší motorický variant?
Ako najobjektívnejšie odporučiť ten správny motorický variant daného modelu? Jednoducho, musíme si každý jeden vyskúšať. A tak nám po benzínovom a dieselovom agregáte pristála v redakcii elektrická verzia modelu Opel Corsa s prívlastkom E. Oplatí sa presedlať na elektrické kone?
Dizajn
V rýchlosti len zrekapitulujem dizajnové charakteristiky najmenšieho modelu z portfólia Opel. Corsa je mestský automobil segmentu B s výrazne športovo-mestským dizajnom. Testovaná verzia bola zabalená vo výraznom oranžovom laku, ktorému sekundovala čierna strecha a čierne spätné zrkadla.
V prednej časti nás čaká odlišne tvarovaná maska chladiča oproti variantu GS Line. Po bokoch nájdeme skvelé intelliLux LED maticové svetlomety. Z profilu nás ohromia 17-palcové disky kolies so špeciálnym dizajnom pre verziu E. Ten kombinuje ľahkú zliatinu a plast. V zadnej časti je to Corsa ako ju poznáme, len absentujú koncovky výfukového systému.
Interiér
V interiéri nás oproti testovaným verziám nič závratné neprekvapí. Pred vodičom sa nachádza multifunkčný volant, ktorý bol na môj vkus tenký, no kolegovi Samuelovi sa páčil. Informácie o jazde sa zobrazujú na 8-palcovom LCD displeji. Ten disponuje rôznymi zobrazeniami. Namiesto neho by som však osobne siahol po klasických budíkoch.
Pohon
Tu sa dostávame k zásadnému rozdielu a tým je agregát. Opel Corsa E je poháňaný elektro-motorom s výkonom 100 kW čiže 136 elektrických koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 260 Nm a z 0 na 100 to Corsa zvládne za 8,1 sekundy, čo je asi o 2 sekundy rýchlejší čas než u naftového agregátu. Elektromotor je napájaný batériou s kapacitou 50 kW a poskytuje maximálnu limitovanú rýchlosť 152 km/h.
Nabíjanie elektrického Opel Corsa trvá približne 30 minút na hodnotu 80 % pri použití 75 kW nabíjacej stanice. Opel Corsa E zvládne podla výrobcu prejsť 337 km, čo však nie je reálna hodnota. V skutočnosti dokážete prejsť 180 – 200 km bez akéhokoľvek obmedzovania. Táto hodnota zahŕňa aj jazdu po diaľnici.
Jazdné vlastnosti
Elektrická Corsa má citeľne tvrdší podvozok, aj vďaka nízkemu profilu gúm. Jazda s ním je príjemná a komfortná, najmä v meste kde oceníte malé rozmery a skvelú manévrovateľnosť. Pri dynamickej jazde Corsa drží pekne stopu. Ak to však preženiete chová sa nedotáčavo a okamžite nastupuje na rad ostrý zásah systému ESP.
Odporúčanie a cena
Nastáva otázka, oplatí sa teda investovať do elektrického malého auta? Určite áno. Osobne by som Corsu E odporučil ľuďom, ktorí majú jedno auto na dlhé trasy a hľadajú niečo na krátke. V praxi sa viete komfortne odviesť z Bratislavy do Nitry, ak idete na nákup nájdete vždy parkovacie miesto a nabíjací čas vás nijako neobmedzuje.
Opel Corsa E však musí čeliť platformovému bratovi Peugeot e-208 s cenou od 28 990 eur. V ponuke je i Renault ZOE s cenou od 31 900 eur a BMW i3 s výrazne vyššou cenou 38 950 eur, ale i väčším dojazdom cez 250 kilometrov. Na všetky spomínané vozidlá sa vzťahuje i štátna dotácia vo výške do 8 000 eur.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | elektromotor |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 0/0 |
Výkon motora (kW/k) | 100/135 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 260 |
Prevodovka | automatická |
Spotreba výrobca (WLTP)/test | 17 kWh / 18,6 kWh |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1530 |
Objem batožinového priestoru (L) | 267 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 152 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,1 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 28 490 / 32 190 |
Foto: Matúš Toráč