Bugatti Bolide – viac výkonu ako váhy
Čo ak by tím Bugatti dostal voľnú ruku a mohli vytvoriť auto, ktorému radikálne znížia váhu a použijú ich ikonický osem litrový W16 motor?
28. októbra bol predstavený okruhový koncept Bolide, ktorý prekvapuje pomerom váhe k výkonu. 0,67 kilogramu na jednu konskú silu. Vďaka 110 oktánovému benzínu dosahuje výkonu až 1850 koní s váhou 1 240 kilogramov. Kedže Bugatti je notoricky známe svojimi ťažkými autami, konštruktéri si zobrali ako predlohu pre Bolide svoj najlepší model doposiaľ, Chiron Pur Sport, ktorý rozobrali a začali odznovu. Na dosiahnutie váhy 1 240 kilogramov boli súčiastky vyrábané za pomoci 3D tlačiarne, ktorá používala titánový filament. Celý vývoj vozidla trval inžinierom z Bugatti 8 mesiacov.
Boj o rýchlosť: z 0 na 500 km/h za 20,16 sekundy
Podľa udavaných informácií by malo toto nové Bugatti zvládnuť z 0 na 100 za 2,17 sekundy, z 0 na 200 km/h za 4,36 a z 0 na 500 km/h za 20,16 sekundy. Podľa udávaných informácií z rýchlosti 500 km/h vie zabrzdiť do 13,46 sekundy. Jednou z hlavných dát ktoré nám Bugatti ponúklo bolo, že koncept Bolide dokáže zajazdiť Le Mans okruh za 3:07.1 min čo by malo byť približne o 7 sekúnd menej ako oficiálne Le Mans autá a Nordschleife za 5:23.1 min (bohužiaľ je tento čas zatiaľ iba podložený simuláciou).
Futuristické vymoženosti
Celosvetovou novinkou je „morfovateľná“ vonkajšia vrstva nasávacej lopatky na streche, ktorá umožňuje aktívnu optimalizáciu prúdenia vzduchu. Pri pomalej rýchlosti, povrch lopatky zostáva hladký, ale pri jazde vysokou rýchlosťou naopak „pole“ bubliniek vypukne, čo znižuje aerodynamický odpor až o 10 percent. Pri rýchlosti 320 km/h je prítlak na úrovni 1 800 kilogramov na zadnom krídle a 800 kilogramov na prednom krídle.
Pravé okruhové auto
Tím Bugatti vyvinul ultra ľahký monokok z uhlíkových vlákien, ktorý dodáva celému auto pevnosť. S celkovou výškou 995 milimetrov je koncept Bolide presne rovnako vysoký ako historické Bugatti Type 35. Keďže sa jedná o koncept vyvinutý na okruhy museli dodržať predpisy FIA, ktoré hovoria, že auto musí byť kompatibilné so zariadením HANS, auto musí obsahovať automatický hasiaci systém, ťažné zariadenie, tankovanie paliva z tlakovej nádrže, centrálne zámky kolies a šesť bodové bezpečnostné pasy.
Prebraný dizajn
Celý dizajn auta je vedený do tvaru „X“, ktorý môžeme vidieť z každej strany auta. Nepriamo to pripomína prúdové lietadlo Bell X-1, ktoré prelomilo zvukovú bariéru pri rýchlosti 1,06 Machu. Rovnako ako pri iných vozidlách Bugatti zvolilo dvojfarebnú variantu. V porovnaní s ostatnými modelmi sa podiel viditeľných karbónových častí zvýšil na 60 percent a len 40 percent povrchu celého auta je natretý vo farbách francúzskej pretekárskej modrej.
Krátke video s predstavením auta za pomoci prezidenta firmy Stephana Winkelmanna a pretekára Andyho Wallaceho nájdete tu.
Zdroj: Bugatti Press