TEST: Peugeot 408 – príťažlivejšia 308-čka
Peugeot 408 predstavuje pôsobivú kombináciu elegancie a športového ducha v tele crossoveru, ktorý vnútorným priestorom prerastá menšieho brata, model 308 SW.
Dizajn
Absolútne najzaujímavejšou je bočná silueta zadnej časti vozidla. Karoséria crossover kupé triafa do čierneho novodobý trend, ktorý okamžite púta pohľady. Predné Full LED svetlomety s matrixovou funkciou, ktoré mimochodom príkladne pracujú a vyrezávajú protiidúce vozidlá, sú tvarované v novom dizajnovom jazyku značky. Vo verzii GT nájdeme impozantné 19-palcové disky kolies, ktoré dodávajú vozidlu športový a elegantný charakter. Zadná časť vozidla disponuje skosenou strechou, čo dodáva vozidlu unikátny šmrnc a dynamický charakter. Táto skosená strecha je navyše zdôraznená muskulárnym spojlerom, ktorý nielenže vyzerá dobre, ale aj zlepšuje aerodynamiku
Interiér
Akonáhle sa usadíte do interiéru 408-čky, okamžite si všimnete podobnosť s modelom 308. Interiér sa nesie v modernom duchu a okamžite vás obklopí pocitom mäkkých materiálov a špičkovej technológie. Srdcom palubného systému je 10-palcový i-Cockpit, ktorý spolu s lesklým 10-palcovým multimediálnym displejom skvelo spolupracujú, rovnako aj bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay.
Verzia GT posúva interiér na prémiovú úroveň aj vďaka tmavému čalúneniu stropu, športovým sedačkám, športovým pedálom a hliníkovým prvkom. So sedením v druhom rade sedadiel som nemal žiaden problém, celkovo sa 4 dospelé osoby bezproblémovo a v komforte dopravia na akejkoľvek dlhej trase. Kufor s objemom 454 litrov sa vám môže zdať ako menší, ale to je čiastočne kvôli plug-in hybridnému pohonu a príplatkovému audiu Focal. Bez týchto prvkov by Peugeot 408 ponúkal slušných 536 litrov, čo je takmer rovnako veľa ako jeho súrodenec Citroen C5 X, ktorý sme testovali nedávno.
Paleta motorov
Aj napriek tomu, že svoj technický základ zdieľa s modelom 308, naftový agregát z ponuky vypadáva. Práve preto je na výber len čisto benzínová 1.2-ka s výkonom 130 koní alebo plug-in hybridná verzia vo dvoch výkonových variantoch. Slabšiu benzínovú 1.6-tku okrem turba dopuje aj elektromotor, s ktorým dosahuje kombinovaný výkon 180 koní. Nami testovaná silnejšia verzia dosahuje až 225 konských síl. Všetky motorizácie poháňa výhradne prednú nápravu skrz 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Dojazd a nabíjanie
S kapacitou batérie 12,4 kWh výrobca sľubuje dojazd 63 kilometrov na čisto elektrickú energiu. Pre porovnanie, v zimnom teste v prípade 308-čky s rovnakou pohonnou jednotkou sme dosiahli najviac 35 kilometrov. V tomto prípade sa vonkajšia teplota pohybovala okolo 20 stupňov, čomu svedčí aj vyšší dojazd. Čisto diaľničný elektrický dojazd pokoril 40-kilometrovú hranicu, ak však budete brázdiť okresky alebo mesto, 50 kilometrov je bezproblémových.
Nabíjanie sa koná len prostredníctvom jednosmerného AC prúdu, v našom prípade so zosilnenou palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Pri plnom výkone nabíjania to potrvá papierovo 1 hodina a 40 minút, v realite takmer 2 hodiny. Prostredníctvom domáceho nabíjania cez 220 V zásuvku treba počítať s 8 hodinami.
Spotreba
Najviac ma zaujímalo, ako si bude viesť spaľovací motor s vybitým akumulátorom. Počas takmer 900 km s tromi nabíjaniami sme dosiahli priemernú spotrebu 5,7 l/100 km. Poďme však ku konkrétnym situáciám. Pri ustálenej rýchlosti 120 km/h si na trase Trenčín-Bratislava odpil z nádrže rovných 5 litrov, čo je naozaj bravúrna hodnota. V meste treba počítať 7 litrov, a pri diaľničnej tachometrovej 140-tke do 8 litrov. Suma sumárum, pri kľudnej jazde vie jazdiť veľmi úsporne.
Jazda
Počas testu som si uvedomil, že 408 má tri dôležité vlastnosti, vďaka ktorým si 408 nájde svojho zákazníka. V prvom rade je to odhlučnenie. Aj pri vysokých diaľničných tempách je na palube absolútny kľud a ticho. K tomu naozaj výborne naladený audiosystém Focal. Či už odhlučnenie od motora, podvozka alebo aerodynamického šumu je na prémiovej úrovni. Akonáhle sa tomu pridá druhá vlastnosť, naladenie podvozka, tak rýchly diaľničný hltač kilometrov je tu. Krásne filtruje naše rozbité cesty aj na 19-palcových diskoch kolies, dokonca aj v tomto prípade je odhlučnenie podvozka výborné. Celkovo by som naladenie podvozka zaradil presne medzi 308-čku a Citroen C5 X. Nie je uplávaný, no poskytuje skvelý kompromis komfortnej jazdy a tuhosti.
Poslednou vlastnosťou je dizajn, veď predsa, toto je presne to, čo ľudia chcú.
Záver a cena
Peugeot 408 je nesmierne príťažlivý kus auta, ktorý má prémiové spracovanie interiéru, dostatočný vnútorný priestor a hlavne pohodu a komfort na palube pri akomkoľvek type ciest. Na mestskú prevádzku by som však volil trojvalcovú 1.2-ku, hlavne kvôli cene. Veď predsa počiatočná cenovka s trojvalcom je na úrovni 30 490 eurách, slabší plug-in hybrid stojí 39 490 eur a naša verzia začína na 42 490 eurách. No a nami testovaný kúsok v „plnke“ stojí 49 490 eur.
Technické údaje a konkurencia
Peugeot 408 Hybrid | Audi A3 TFSI e | Peugeot 308 Hybrid SW | |
Motor/palivo | 1.6 / benzín + elektro | 1.4 / benzín + elektro | 1.6 / benzín + elektro |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598/4 | 1 395 /4 | 1598/4 |
Systémový výkon (kW/k) | 165 / 225 | 150 / 204 | 165 / 225 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 350 | 360 |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 6-st. | Automatická 8-st. |
Spotreba výrobca (WLTP) | 1,1 | 1,0 | 1,1 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1825 | 1635 | 1800 |
Objem batožinového priestoru (L) | 454 | 280 | 548 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 235 | 227 | 235 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,5 | 7,6 | 7,5 |
Cena verzie od (€) | 42490 | 42 040 | 42 190 |