Opel Corsa 1,2 Turbo – príťažlivá aj v strednej výbave
Opel Corsa po 4 rokoch na trhu prichádza s faceliftovanou verziou. Čo to znamená? No v prvom rade z palety motorov vypadáva zastúpenie naftového motora, no na druhú stranu dostala príťažlivejší dizajn.
Exteriérové zmeny
Už na prvý pohľad si všimnete, že ide o facelift. Teda hlavne z prednej časti. Predná maska nesie označenie Vizor spolu s dizajnovým jazykom, ktorým sa Opel uberá. Nie len novými modelmi Astra, dokonca aj všetkými faceliftovanými modelmi. Charakterizujú ju hlavne grafický tvar predných svetlometov a klavírny lak, ktorý ich opticky spája.
Už v základe Corsa svieti plne LED-kovou technikou s funkciou automatických diaľkových svetiel. Automatické diaľkové svetlomety pracujú veľmi predvídavo. Ani raz sa mi nestalo, že by oslňovali protiidúce vozidlo. Dosvit a svetelný lúč predstavujú z hľadiska výkonnosti v segmente B akýsi štandard. Ak nejazdíte väčšinu času v noci, budú vám absolútne postačujúce. Ak by nestačili, od strednej výbavy GS sú za príplatok matrixy s funkciou vyrezávania (v najvyššej výbave Edition sú štandardom).
Z bočného profilu vynikajú 17-palcové disky kolies v dvojfarebnom vyhotovení a celkový dizajn završujú čierne doplnky. V spojení s čiernou strechou a červeným lakom karosérie vyzerá veľmi elegantne. Zadná časť ostáva verná predfaceliftu, pretože zmeny sú len v detailoch.
Známy interiér
Hierarchia palubnej dosky ostáva aj po facelifte rovnaká. Inovovaný displej infotainmentu má uhlopriečku 10 palcov a nesmierne prehľadné a jednoduché menu. Je dostatočne rýchly, ak si bezdrôtovo prepojíte Apple CarPlay, vynikne aj jeho grafické spracovanie. Avšak rovnako ako v prípade modelu 208, CarPlay nie je roztiahnutý po celej šírke obrazovky, ale po krajoch sa nachádzajú predvoľby infotainmentu pre rýchlejšie nastavovanie. Čo však kvitujem je panel dvojzónovej klimatizácie, ktorý nie je integrovaný do displeja infotainmentu. Má samostatný panel s otočnými ovládačmi a klasickými hardvérovými ovládačmi. Veľký palec hore.
Priamo pred vodičom sa nachádza 7-palcový plne digitálny prístrojový panel. Možnosť konfigurácie je minimálna, no vďaka viacerým grafickým zobrazeniam je na displeji všetko to, čo vodič potrebuje. Látkové sedadlá majú príjemné bočné vedenie, no hlavne sú veľmi pohodlné. Ani po dlhých trasách som nepociťoval diskomfort a zároveň pri svižnejšej jazde pekne podržali telo.
V čom má však Corsa na vrch, najmä oproti svojmu bratskému modelu – Peugeotu 208, je vzdušnosť. Keďže nemá vysoký a ani široký stredový tunel, na palube je pocitovo výrazne viac priestoru. Pociťoval som to aj pri jazde, keďže ma z pozície vodiča na pravej nohe neobmedzoval široký stredový tunel, čo rozhodne prispieva k celkovému komfortu.
Druhý rad sedadiel ponúka adekvátnu porciu priestoru vzhľadom na vonkajšie rozmery. Pre dospelého človeka je miesta tak akurát. Batožinový priestor s objemom 309 litrov môže mať za príplatok aj plnohodnotne rezervné koleso, čo štandardom v dnešných vozidlách rozhodne nie je.
Paleta motorov
V ponuke Corsy ostáva už len 1.2-ka vo viacerých verziách. Základný trojvalec bez turba dosahuje výkon 55 kW (75 koní) a skrz 5-stupňový manuál poháňa prednú nápravu. Verzia s turbom dosahuje výkon buď 74 kW (100 koní) alebo 96 kW (130 koní). Slabší trojvalec môžete mať so 6-stupňovým manuálom alebo 8 stupňovým automatom zatiaľ čo silnejší trojvalec len s 8-stupňovým automatom. Novinkou je trojvalec s mild-hybridným systémom a výkonom 74 kW (100 koní) resp. 100 kW (136 koní). Oba mild-hybridné motory dostali novú 6-stupňovú automatickú prevodovku eDCT.
Nami testovaný kúsok poháňa verzia bez mild-hybridu s výkonom 74 kW (100 koní) s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Jazda
Spojenie motora a prevodovky je dokonalé. Ani by som neuvažoval o manuálnej prevodovke, pretože motor si s prevodovkou skvelo rozumie. Pri bežnej jazde prevodovka drží motor ľahko pod hranicou 2000 ot./min., kedy je k dispozícii maximálny krútiaci moment 205 Nm. Keďže má na výber až 8 prevodových stupňov, naozaj si má z čoho vyberať. Tým pádom je jazda veľmi kultivovaná a zároveň aj dobre odhlučnená od typického zvuku trojvalcového motora. Na mestské poprípade prímestské využívanie je 100-koňový trojvalec výbornou voľbou.
V nízkych rýchlostiach pôsobí veľmi živo a pekne naberá tempo. Pri zrýchľovaní hlavne v prípade diaľničných rýchlostí už je cítiť výkonový deficit, tým pádom prevodovka podradí a drží motor vo vysokom spektre otáčok, no záťah motora je poslabší. Samozrejme, pri ustálenej 130 km/h je motor dobre odhlučnený, keďže točí na 8 prevodovom stupni len 2350 ot./min. Ak viete, že by ste Corsu využívali aj na diaľnici, poprípade aj vo vyšších rýchlostiach, určite by som volil silnejšiu 130-koňovú verziu.
Podvozok Corsy je ladený tuhšie, najmä ak to porovnám s konkurenčnou 208-čkou. Veľmi dobre si vedie v zákrutách, kedy je podvozok stabilný, vďaka čomu máte pocit dostatočne agilného auta. Na 17-palcových diskoch kolies si podvozok poradí bez problémov, hlavne na nich Corsa výborne vyzerá.
Spotreba
Počas celého týždňa sa nám spotreba ustálila na rovných 6 litroch / 100 km. Okresky zvládne okolo 5 litrov a na diaľnici si z nádrže neodpije viac ako 7 litrov. Opäť ak by som porovnával, motor 1.0 TSI od VW Group je z hľadiska spotreby to najúspornejšie, čo môžete mať. No a benzínová 1.2-ka od PSA naň ho stráca len minimálne. Najväčšiu zásluhu na tom má práve 8-stupňový automat, ktorý drží motor v spektre otáčok s najvyšším krútiacim momentom a v režime Eco vie plachtiť.
Záver a cena
Corse facelift pristane. V tvrdom konkurenčnom svete bojuje najmä upraveným dizajnom a skvelými agilnými vlastnosťami. Opel Crosa štartuje v akciovej cene na 15 790 eurách s 1.2-kou bez turba. Nami testovaná motorizácia s turbom začína na sume 16 990 eur a s automatom 18 490 eur.
Technická špecifikácia
Opel Corsa | Škoda Fabia | Hyundai i20 | |
Motor/palivo | 1,2 Turbo / benzín | 1,0 TSI / benzín | 1,0 T-GDi /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 199 / 3 | 999/3 | 998 / 3 |
Výkon motora (kW/k) | 74 / 100 | 85 / 115 | 74 / 100 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 205 | 200 | 172 |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 7-st. | Automatická 7-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,5 / 6 | 5,2 – 5,6 | 5,3 – 5,6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 165 | 1 195 | 1 175 |
Objem batožinového priestoru (L) | 309 | 380 | 352 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 192 | 202 | 185 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,8 | 9,7 | 11,4 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 18 490 / 19 690 | 18 350 | 18 340 |
Foto: Samuel Zaťko