Jaguar E – Type Zero: Smrť alebo znovuzrodenie slávneho auta?
História
Čo vás prvé napadne pri vyslovení slovného spojenia Jaguár E-Type? V mysli sa vám určite vybaví anglické, športovo – elegantne ladené vozidlo, ktoré niekoľkokrát vyhralo ocenenie najkrajšie auto 20. storočia. Určite si tiež spomeniete na ikonický zvuk šesťvalcového alebo dvanásťvalcového motora. Hoci vznikol v šesťdesiatych rokoch minulého storočia dokáže tento Jaguar vyvolať veľké emócie a rozbúchať srdce nie jedného automobilového nadšenca. Nedávno sa ale objavilo vozidlo, ktoré je skoro identické s originálom. Jaguar E –Type Zero. Ale tak ako známemu sladenému nápoju pri označení Zero chýba cukor, tak aj tomuto Jaguáru chýba niečo podstatné. Poďme teda spoločne rozlúsknuť túto hádanku.
Vážne elektrina?
Áno! E – Type Zero bude poháňaný elektrinou. Táto skutočnosť rozdeľuje svet automobilizmu na dva tábory. Jedny tvrdia, že takýmto zásahom sa zničí vynikajúca povesť, ktorú si Jaguár vybudoval pri famóznom E – Type, druhý zase tvrdia, že to prispeje k jeho sláve. Batérie, ktoré budú umiestnené v motorovom priestore pochádzajú z Range Roveru P400e. Tu však majú ale dvakrát väčšiu kapacitu a elektromotor produkuje výkon 190 kW.
Zaujímavosťou je fakt, že celý elektrický pohon je usadený na rovnakom mieste, ako bol uložený motor so štvorstupňovou prevodovkou, dokonca Jaguar Classic, divízia, ktorá má na svedomí tento zaujímavý počin tvrdí, že celý elektrický pohon váži len niečo okolo 300 kilogramov, čo je menej ako pôvodný motor s prevodovkou hnacím hriadeľom a diferenciálom.
Divočina v interiéri
Ak ste po zistení, že Jaguár použil na pohon elektromotor zostali v šoku, ale ste ochotný zniesť tento fakt a tešíte sa na novozrodený E –Type mali by ste vedieť ešte jednu vec. V interiéri nečakajte žiadne luxusné budíky a športové prevedenie zo šesťdesiatych rokov. Budete sklamaný. Interiér sa poddal tlaku modernej doby a je vybavený dvoma displejmi, z ktorých jeden je uložený priamo pred vodičom a má nahrádzať už spomínanú klasickú palubnú dosku a druhý je uložený v mieste rádia a na tomto displeji si môžete ladiť rádio, nastavovať klimatizáciu a tiež navigáciu. Namiesto krásnej riadiacej páky tu nájdete iba volič pohonu vpred a vzad. Samozrejmosťou je množstvo karbónu.
Získať ho nebude také ľahké
Vlastne ako pre koho. Stačí vám originálny E – Type a ďalších necelých 68 000 eur alebo žiadne auto a niečo okolo 340 000 eur. Ale poďme po poriadku. Chlapci v Jaguar Classic tvrdia, že ak im prinesiete svoj vlastný originál slávneho auta, tak vám ho za už spomínaných 68 000 eur dokážu prerobiť na elektrický. Postarajú sa však aj o váš starý motor, ktorý vyberú ošetria a odložia ak by ste sa v budúcnosti rozhodli k návratu na starú dobrú benzínovú klasiku. Ak ale auto nemáte no túžite po ňom nezúfajte. Za 340 000 eur vám Jaguar Classic auto zabezpečí a upraví.
Nechám na vás, aký názor si urobíte o tomto projekte. Dovoľte ale niečo z môjho pohľadu. Jaguár tvrdí, že ho záujem o koncept veľmi prekvapil, mimochodom ak ste sledovali svadbu princa Harryho a Meghan a všimli ste si tam svetlo modrý kabriolet je to práve to auto, o ktorom je tento článok. Ale späť k téme, myslím si, že ak by Jaguár s takouto ponukou neprišiel, nikto by ani len nezakopol o elektrický E –Type, veď to už znie čudne. Na druhej strane by mohla byť jazda v takomto vozidle celkom zážitok. Nuž asi nám neostáva nič iné len koncept Zero privítať. Tak vitaj!
Zdroj: Jaguar
1 Response
[…] kúsky svetovej automobilovej histórie dostavajú šancu na nový moderný život. Či už to bola Lancia Delta alebo Jaguar E-Type Zero, ani jedno nebolo extrémne ako toto. Treba ale uznať fakt, že […]