AMG prichádza s limitovanou edíciou zameranou na okruhových nadšencov!
Športová divízia značky Mercedes-Benz predstavila limitovanú edíciu GT R-ka. Dostala názov Mercedes-AMG GT R PRO.
Model GT je vlajkovou loďou rodiny AMG. Mercedes ponúka na výber zo štyroch variantov výkonu. Štandardná verzia GT má 350 kW (476 koní), GT S má 384 kW (522 koní), GT C má 410 kW (557 koní) a samotné GT R disponuje silou až 430 kW, čo predstavuje 585 koní. Mercedes prichádza s limitovanou edíciou GT R PRO práve najvýkonnejšieho variantu. Výkon zostal nezmenený, čiže 585 koní. V čom sa líši, je použitá technika, ktorá má byť ešte viac zameraná práve na okruhové jazdenie. Keďže model GT prešiel nedávno faceliftom, aj najnovší počin z Affalterbachu dostal interiér zo 4-dverového GT-čka. Dominujú teda dva plne digitálne displeje a hlavne masívny stredový tunel, ktorý kladie dôraz na výkon a silu, ale je aj dokonale prispôsobený na funkčnosť a jednoduché ovládanie.
Motoršport na dosah
Ako AMG tvrdí, GT-čko nikdy nebolo bližšie k okruhovému jazdeniu ako je práve teraz. Do vývoja vstúpili so skúsenosťami z modelov AMG GT3 a AMG GT4. Najväčšiu pozornosť inžinieri sústreďovali na zavesenie kolies, ľahkú konštrukciu a aerodynamiku. Práve k aerodynamike prispievajú aj vzduchové otvory nad prednými kolesami, ktoré majú za úlohu odvádzať vzduch, a tak prispievajú k zníženiu zdvihu prednej časti pri akcelerácii. Zadné aerodynamické krídlo je vybavené aj okrajom spojleru, tzv. plutvami, ktorý zvyšuje prítlačnú silu na zadnej náprave. Je pripevnené na hliníkových hranatých konzolách, ktoré zdôrazňujú blízkosť k motoršportu. Štandardom je tiež “Carbon Package” s predným splitterom, lištami v bočných prahoch, difúzorom s vysokokvalitným povrchom z uhlíkových vlákien, ako aj strecha z uhlíkových vlákien so zníženým stredom. Podvozok prešiel taktiež značným vyladením a po novom je nastaviteľný aj manuálne. Karbón-keramické brzdy zabezbečujú veľký brzdný účinok a sú dodávané štandardne.
Špeciálny výzor tomuto autu tiež dodávajú pruhy, ktoré vedú cez kapotu, strechu až po veko batožinového priestoru, ako aj po stranách vozidla. Pruhy sú svetlo zelené, výlučne v kombinácii s povrchovou úpravou tmavosivej farby. Pre všetky ostatné farebné varianty sú pruhy tmavošedé a matné, prípadne môžu byť úplne vynechané.
Ešte pred svetovou premiérou predstavilo nové AMG GT R PRO svoj výkonnostný potenciál, a to rovno na Nürburgringu. Začiatkom novembra jazdec AMG, Maro Engel, zajazdil okruh Nürburgring North Loop presne za 7:04:632 min. Toto výrazne zlepšilo predchádzajúci čas AMG GT R takmer o 7 sekúnd.
Zdroj: media.daimler.com