ABT Audi RS6+ Nogaro Edition – kríženec dvoch extrémov
Predstavovať vozidlo pod označením RS6 z dielne, ktorá sídli v Ingolstadte asi nie je nutné. Každý dobrý motorista pozná tento prelomový model. Audi RS6 má v tejto kategórii výsostne postavenie, pretože od roku 2012 odkedy prišla na trh, nenašla premožiteľa v obľúbenosti. Aj keď už poznáme novú generáciu modelu A6, rýchla verzia zatiaľ predstavená nebola. Preto ABT, dvorný úpravca Audi alebo komplexnejšie povedané celého koncernu prišiel s niečím, čo sa označuje ako RS6+ Nogaro Edition. Exotický názov evokuje exotické auto.
Kríženec
Nogaro vzniká pri príležitosti získania 550 000 odberateľov firmy Abt na sociálnych sieťach. Generálny riaditeľ spoločnosti Hans – Jürgen Abt vyhlásil, že ak sa im podarí splniť tento cieľ, tak posledný kus z 50 kusovej edície Audi RS6+ upravia do špecifikácie Nogaro Edition a tiež priblíži zákulisie celej prestavby. Tak sa v podstate krvavo červená RS6+ zmení na nádhernú modrú raketu. Táto modrá farba sa odvoláva na úspešný model RS2, ktorý odštartoval kategóriu rýchlych kombíkov.
Stajňa plná koní
Motor má zvýšený výkon z pôvodných 605 koní až na závratnú hodnotu 735 koní. Krútiaci moment tohto monštra je 902 Nm. Auto tiež disponuje jednotkou ABT Engine Control. Tento systém neustále kontroluje stav vozidla a dokáže meniť 25 parametrov, preto, aby zaručil najvyšší výkon, ale zároveň najvyššiu ochranu pre samotný motor. Taktiež má upravený výfukový systém, ktorý je celý vyrobený z nehrdzavejúcej ocele. Ak by sme chceli previesť tieto hodnoty do reality tak nám vyjde číslo 3,3 sekundy. To je čas, za ktorý dokáže Nogaro Edition zrýchliť z 0 na 100 km/h . Táto hodnota je o tri desatinky lepšia ako u “obyčajnej” RS6-stky.
Auto s charizmou
Nogaro ale nie je iba o veľkom a silnom motore, ale tiež o jeho krásnych líniach. Krásna farba Nogaro Blue dodáva autu neskutočnú charizmu, ktorú som tu už dlho nevidel. Aj keď som si pred nejakým časom povedal, že RS6 už nemôže byť lepšie, tak ma práve ABT presvedčilo, že áno. Treba spomenúť fakt, že každý vonkajší doplnok, ktorý ma pomôcť aerodynamike je vyrobený z karbónu. Doplnky nárazníkov, spätné zrkadlá, zadný spojler, ale tiež koncovky výfukov. Samozrejme ako správny fanúšik kolies sa veľmi teším, že aj keď má Nogaro v základe obuté 21“ palcové disky, RS6+ Nogaro Edition má obuté 22“ palcové disky s krásnym modrým lemom. Pre toto auto bol vytvorený aj špeciálny interiér, ktorý opäť pripomína slávnu RS2-ku. Krásne kožené sedadlá potiahnuté v strede modrou Alcantarou a obšité modrou niťou sú jednoducho balada pre oči.
V aute sa tiež nachádza plaketa, na ktorej je nápis 50/50. To znamená, že toto je posledný model z veľkej éry špičkového auta. Týmto modelom zhrnula spoločnosť ABT celú svoju prácu, ktorú odviedla nielen na modeloch RS6. Ako som spomínal na začiatku nová A6-tka na svoju RS6-tku ešte len čaká a práve preto by malo Nogaro Edition hovoriť do sveta tieto slová „ďakujeme RS6“. Nebudem sa diviť, ak si v budúcnosti budem prezerať článok o historických vozidlách a RS6 bude na prvom mieste, pretože toto auto si vyžaduje piedestál a vlastný kult.
Zdroj: abt-sportsline.com, topgear.com, auditography