ABT RS4+ – keď sériový výkon nestačí
Audi RS4 poslednej generácie bolo predstavené na jeseň 2017. Veľa ľudí prekvapilo, že miesto 4,2 litrovej V8, ktorá sa nachádzala v minulej generácií, dostala novinka pod kapotu 2,9 litrovú V6 s dvoma turbami. Výkon? Porovnateľný s konkurentmi. 450 koní (331kW) a 600 Nm točivého momentu dokáže na ceste urobiť nemalý „bordel“.
Ak ste si pri štandardnom výkone povedali, že to je nič moc, máme pre vás riešenie. ABT Sportsline, dvorný úpravca vozidiel VW Group si pre nás pripravil novinku. ABT RS4+ prichádza s úpravami zameranými hlavne na zvýšenie výkonu a vylepšenie jazdných vlastností. Úpravám však neušiel ani vzhľad.
Takže aký je výsledok? Štandardná úprava zdvihne výkon o 60 koní (44 kW) a krútiaci moment o 80Nm. Vo výsledku dostanete 510 koní a 680 Nm, ale pre ešte väčších (a bohatších) fajnšmekrov si ABT pripravilo ďalšie zvýšenie výkonu o 20 koní a 10 Nm. A to už je celkom dosť. K čomu to je dobré? Tak napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h je pri „štandardnej úprave“ za 3,9 sekundy oproti sériovým 4,1 sekundám. Maximálka sa nezmenila a ostáva na 280 km/h.
Aby auto okrem zrýchľovania vedelo aj niečo iné, tak sa ABT pohral aj s vylepšením podvozku. Základom bolo pridanie stabilizátorov vpredu aj vzadu. To všetko hlavne preto, aby sa auto stalo ovládateľnejším a istejším vo vyšších rýchlostiach.
Vzadu nájdeme prepracovaný výfukový systém od spoločnosti ABT so štyrmi masívnymi koncovkami zasadenými do karbónového difúzoru.
Interiér
Čo sa zmenilo v interiéri? Tak v prvom rade pribudli športovejšie sedadlá s novým čalúnením a rada prvkov s logom ABT. Obísť nemôžme ani volant, ktorý tvorí kombinácia karbónu a Alcantary. Túto kombináciu je možné použiť na obklad celého interiéru. Samozrejme plaketa s označením konkrétneho kusu nesmie chýbať.
Zvonku zaujme kompletný balíček aerodynamických prvkov opäť z uhlíkových vlákien, ktorý spolu s novými 20-palcovými diskami zvýrazňuje agresivitu a dravosť tohto modelu.
ABT plánuje vyrobiť maximálne 50 kúskov tejto limitovanej edície. A koľko si za to pýta? Štandardná úprava spolu s montážou vychádza na kamarátskych 31 990 Eur. Pokiaľ by ste chceli o 20 koní viac, pripravte si ďalších 4 490 Eur. Samozrejme v týchto cenách nie sú zahrnuté spomínané doplnky. Ale veď koho by pri takomto aute trápilo minúť ďalších 6 890 Eur za nové disky, no nie? Ja by som teda rozhodne do toho šiel.
Zdroj: abt-sportsline.com