Alpina si vzala do parády nové BMW radu 7 – z 0 na 100 za 3,6 sekundy!
V poslednom čase u fanúšikov bavorskej automobilky BMW vyvolal veľký rozruch facelift vlajkovej lode značky, BMW radu 7. Nová „sedma“ dostala totiž ikonické ladvinky doslova obrích rozmerov. Nie všetkým je tento dizajn po chuti a kritizujú BMW akým smerom sa dizajn uberá. Nič to však nemení na tom, že nové BMW radu 7 je už v produkcii a postupne prichádzajú jeho vysokovýkonné alternatívy.
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH je nemecká tuningová firma, ktorá sa špecializuje na vozidlá automobilky BMW. Sídlo tejto spoločnosti je rovnako ako v prípade samotného BMW v Bavorsku. Špecialisti z Alpiny si do parády vzali aj najnovšiu „sedmu“. Alpina tvrdí, že nové vylepšenia ešte viac umocňujú nezameniteľný pocit z jazdy a je pripravená potešiť aj najnáročnejších zákazníkov.
Motor
Alpina B7 na rozdiel od BMW M760Li xDrive V12, používa špeciálne upravený osemvalcový motor s objemom 4,4 l a dvojicou tubodúchadiel. Výkon tohto agregátu je 447 kW (608 k) /800 Nm a z 0 na 100 km/h to zvláda za 3,6 sekundy. Luxusná limuzína môže vďaka tejto „v-osmičke“ dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h. Pre porovnanie, model pred faceliftom zaostával v rovnakej disciplíne o jednu stotinu a výkon motoru bol naladený na 600 konských síl.
Špecialisti z Alpiny vyladili softvér motora tak, aby všetok krútiaci moment dorazil už od 2000 otáčok za minútu. To zabezbečí lepšiu odozvu na plyn a zvýši sa efektívnosť chodu. Oproti predchádzajúcemu modelu si v tomto smere „sedma“ takisto polepšia, predchádzajúci model to zvládal až od 3000 otáčok za minútu. Agregát spolupracuje s vylepšenou osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive. Podľa novej metódy merania spotreby paliva si BMW radu 7 v úprave Alpina vystačí s 11,6 l / 100 km. BiTurbo V8 spĺňa vďaka filtru pevných častíc normu Euro 6d.
Čo sa týka technológii na palube Alpina B7 sa nijak nelíši od svojho materského modelu BMW radu 7. Podrobné informácie môžte nájsť v článku – Nové BMW radu 7. Naviac je však špeciálny režim ALPINA Sport +. Ten prispôsobuje nastavenie vozidla, motora a odpruženia športovej jazde a naviac znižuje svetlú výšku auta o 15 mm. Za typickými „alpináckymi“ diskami kolies sa oproti štandardnej verzii ukrývajú aj väčšie brzdy.
Zdroj: alpina-automobiles.com