Výsledkom spolupráce Aston Martinu a RedBull-u bude hypercar, ktorý preberá množstvo techniky z F1. No o pohon sa nebude starať hybridná technológia ale klasický atmosférický motor V12 o objeme 6,5 litra a výkonom na úrovni 1100 koní.
Aston Martin Valkyrie
Celková hmotnosť bude na úrovni 1043kg.
Valkyrie využíva tvarovanú spodnú časť auta, ktorá je v F1 zakázaná. Veľkú časť zadku auta tvorí obrovský difúzor, ktorý urýchľuje prúdenie vzduchu.
Zvýšenie účinku zadného krídla bolo dosiahnuté vyústením výfukov tesne pred nábežnú hranu krídla. Tým sa využije rýchlosť výfukových plynov.
Znak na prednej kapote je vygravírovaný do hliníkovej platničky hrubej len 70 mikrometrov. Pre porovnanie ľudsky vlas má hrúbku 100 mikrometrov.
Predné a zadné svetlá sú o 30-40% ľahšie ako tie, ktoré sa využívajú v bežných Astonoch. Aston Martin tvrdí, že tretie brzdové svetlo je najmenšie na svete. Má rozmery len 6,4x10mm.
Sedadlá sú pripevnené priamo k šasi. V sedadle vás budú držať na mieste 4-bodové pásy, ktoré môžu byť za príplatok až 6-bodové.
V interiéry sa nachádzajú dva displeje, ktoré nahrádzajú spätne zrkadlá.
Vyrábané budú dve verzie. Jedna bude určená na jazdenie na okruhu a jedna bude mať cestnú homologizáciu.
Kolesá sú navrhnuté s dôrazom na čo najmenší aerodynamický odpor.
By Samuel Zaťko