Aston Martin postupne omladzuje svoju modelovú paletu a tak po väčšej DB11 prichádza generačná obmena modelu Vantage.
Aston Martin Vantage
Pohon zabezpečuje 4-litrová twin-turbo V8, ktorá pochádza od AMG. Aston Martin si však parametre pohonnej jednotky upravil presne podľa svojich potrieb a tak výkon dosahuje hodnotu 375 kW (510 koní) pri 6000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 685 Nm je k dispozícií v rozsahu 2000-5000 otáčok za minútu.
Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 3,6 sekundy a maximálna rýchlosťdosahuje 314 km/h.
O sprevodovanie sa stará 8-stupňová automatická prevodovka od firmyZF. Motor je uložený čo najbližšie stredu auta, aby bolo dosiahnutérozloženie váhy medzi nápravy 50:50 a zároveň je čo najnižšie, aby znižoval ťažisko celého auta a zlepšoval tak jazdné vlastnosti.
Adaptívny podvozok má tri režimy (Sport, Sport + a Track).
Najväčšou novinkou je elektronický zadný diferenciál (E-Diff), ktorý jepoužitý v Aston Martine po prvýkrát. Jeho výhodou je, že spolupracuje so stabilizačným systémom a dokáže tak prenášať krútiaci moment na to koleso, ktoré má väčšiu trakciu a tým prispieva k väčšej stabilite pri vysokých rýchlostiach a pri prejazde zákrut. V porovnaní s klasickým LSD (limited slip differential) sa E-Diff dokáže uzatvoriť z plne otvorenej polohy v priebehu niekoľkých milisekúnd.
Šéf značky Andy Palmer už dávnejšie sľúbil, že medzi jednotlivými modelmi budú väčšie odlišnosti. A svôj sľub dodržal pretože interiér je oproti modelu DB11 takmer úplne iný. Palubná doska dostala športovejší vzhľad. Ovládanie multimediálneho systému je identické s vozidlami Mercedes. Škrupinové sedačky by ste tu hľadali márne pretože Aston sa rozhodol pre pohodlnejšie kreslá, ktoré taktiež poskytnú dostatočnú oporu pri rýchlom prejazde zákrut.
Zadné LED svetlá tvoria jednu líniu po celej šírke kufrových dverí.
Predávať sa začne v polovici roku 2018 s cenovkou začínajúcou na úrovni 154 tisíc €.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Aston Martin, Auto.cz