Aston Martin vyvinul vlastný motor. Koniec spolupráce s AMG?
Veľkoobjemové motory sa pomaly ale isto lúčia so svetom. Nahradia ich menšie motory, ktoré budú obohatené o elektrifikáciu. Ako však automobilka Aston Martin reaguje na stratu jednej z pohonných jednotiek?
Aston Martin opúšťa V8 od AMG
Motor z koncernu Daimler sa dlhú dobu používal v modeloch DB11, DBX či Vantage. Po jeho odchode musela britská automobilka zainvestovať do vývoja ich vlastnej pohonnej jednotky. Náročné emisné limity Aston donútili, aby zapracoval na niečom novom, čo plnohodnotne nahradí majestátny osemvalec z dielne AMG. Ako dopadnú plnotučné 12-valce nikto nevie, no automobilka sa ich bude snažiť udržať čo najdlhšie.
Nový vidlicový 6-valec
Prvý motor po 52 rokoch budeme poznať pod kódovým označením TM01, kde sa skrýva 3-litrový vidlicový šesťvalec z dielne Aston Martin, ktorého dopuje dvojica turbodúchadiel umiestnená medzi hlavami valcov. Konfigurácia „hot V“ umožňuje vysokovýkonnú elektrifikáciu, splnenie náročných emisných noriem Euro 7 a hmotnosť menej než 200 kilogramov. Motor bude umiestnený priamo za kabínou, čo naznačuje nekompromisné jazdné vlastnosti. Prezident a generálny riaditeľ Andy Palmer tvrdí, že nový motor má veľmi dobre našliapnuté na to, aby dosiahol svoje vrcholné možnosti. Prvýkrát bude motor použitý v modeli Valhalla, avšak výkonové parametre automobilka stále tají.
Slová prezidenta značky nás potešia
„Dôležitou vecou bude zvuk. Naladiť výfuk tak, aby auto znelo ako Aston Martin. Je zrejmé, že na doplnenie krútiaceho momentu môžeme použiť hybridný systém a elektromotor ako kompenzáciu veľkosti valcov. Pokiaľ bude vytvárať pocit ako V8 a bude znieť majestátne, myslím si, že je to správny smer a pre nás aj oveľa rozumnejší, než použitie štvorvalcov.“
Zdroj: www.media.astonmartin.com