Audi A3 Sportback 40 TFSI e – plug-in hybrid s dojazdom 78 kilometrov
Nemecká automobilka musí spĺňať emisné normy, a práve preto do svojho portfólia radí aj obľúbenú A3-ku doplnenú o elektromotor. Táto horúca novinka z Ingolstadtu totižto nahrádza predchodcu A3 Sportback e-tron. Ako oproti nej obstojí?
Takmer rovnaká technika
Pod kapotou plug-in hybridnej A3-ky bije 1,4-litrové srdce s výkonom 110 kW / 150 koní a 250 Nm. Avšak doplnený je o elektromotor s výkonom 80 kW / 109 koní a 330 Nm. Kombinovaný výkon neznamená, že údaje pohonných jednotiek sa sčítajú. Preto kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora dostávame hodnotu 150 kW / 204 koní a 350 Nm.
So 6-stupňovou automatickou prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 227 km/h. Podľa cyklu NEDC plug-in hybridná A3-ka spotrebuje na 100 km jazdy len 1,5 litra, no viac by som sa spoliehal na výsledky merania z cyklu WLTP, ktoré je jednoznačne presnejšie. Lítium-iónová batéria o veľkosti 13 kWh je oproti predchodcovi väčšia takmer o 48 percent.
Efektivita pohonu
Riadiaca jednotka považuje elektromotor za primárny, práve preto naštartujete prvý vždy elektromotor, a to až do teploty -28 ° C. Po prekročení tejto hranice sa automaticky aktivuje spaľovací motor aby sa predišlo poškodeniu elektrického systému. Na plné nabitie dokáže Audi prejsť až 78 kilometrov (podľa NEDC) alebo 67 (podľa WLTP). Maximálna rýchlosť na čisto elektrickú energiu je 140 km/h. V nízkych rýchlostiach A3-ka vydáva zo zákona povinný zvuk známy ako Acoustic Vehicle Alert System aby chodci neprepočuli prichádzajúci automobil.
Na výber sú dva špeciálne jazdné režimy. Battery hold a Battery charge. Prvý spomenutý slúži na uchovanie elektrickej energie a druhý sa maximálne snaží batériu nabiť. Keď sme už pri tom nabíjaní, tak 13 kWh batéria sa dokážete nabiť pomocou nabíjačky s maximálnym výkonom 2,9 kW za niečo viac ako 4 hodiny.
V čom sa líši predchodca e-tron od novinky?
No v prvom rade je to dizajn, ktorý je doslova revolučný. Avšak ak sa pozrieme na technickú stránku, tak som veľmi prekvapený, pretože po 6 rokoch existencie modelu e-tron sa technický základ takmer nezmenil. Stále pod kapotou pracuje 1,4-litrový štvorvalec s rovnakou akceleráciou z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. Oba modely poháňa predná náprava s rovnakou 6-stupňovou automatickou prevodovkou a rovnakou spotrebou 1,5 l/100km. Prvá zmena nastáva v zvýšení výkonu elektromotora zo 75 kW na 80 kW. Zväčšená bola aj lítium-iónová batéria z 8,8 kWh na 13 kWh. Tým pádom sa zdvihol čisto elektrický dojazd z 50 km na 78 km (podľa NEDC). Zmenila sa maximálna rýchlosť na elektrický pohon zo 130 km/h na 140 km/h a aj maximálna rýchlosť z 222 km/h na 227 km/h. Terajší model štartuje na cenovke 37 470 eur, no pred 6 rokmi stál e-tron úctyhodných 37 900 eur.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com