Nové Audi A6 Avant – dokonalé kombi?
Nové Audi A6 Avant má byť podľa nemeckého výrobcu „bezkonkurenčné“. Nadchádzajúca generácia bude väčšia, priestrannejšia a hlavne úspornejšia. Bola totiž navrhnutá novým dizajnovým jazykom po vzore Q8 a A8.
Pri vývoji a navrhovaní novej generácie sa kládol dôraz na priestrannosť, luxus, futuristický dizajn a vylepšené jazdné vlastnosti. Pribudli najmä hranatejšie a ostrejšie krivky. Predná maska je podobná tej z modelu A8.
Pri výrobe sa kládol veľký dôraz na materiály, a to nie len v interiéri, ale aj pri tvorbe karosérie. Kombináciou hliníku, plastu, lisovaného železa (za tepla aj studena) sa dosiahla nižšia hmotnosť a väčšia pevnosť karosérie.
V interiéri Audi opäť nesklamalo! Nanovo navrhnuté sedadlá, dva veľké displeje, málo tlačidiel a perfektne spracované materiály a šitie vám zaručia pocit, že sedíte v aute vyššej triedy. Na požiadanie môže mať vaša nová A6 Avant športové sedačky s integrovanými opierkami hlavy. Novinkou bude štvorzónová klimatizácia s balíkom Air quality package, ktorý vám zaručí čo najčistejší vzduch v kabíne.
Obrazovka
Infotainment je už klasicky na vysokej úrovni. Navigácia MMI, ktorú dostanete už v základnej výbave vám počas plánovania cesty dáva návrhy na prestávky na miestach, ktoré ste v minulosti navštívili.
Zadné sedadlá dávno neslúžia len pre deti. Dvaja dospelí sa odvezú (takmer) s luxusom limuzíny, traja sa odvezú veľmi pohodlne.
Kufor
Batožinový priestor narástol o krásnych 30 litrov oproti minulej generácii. Jeho obsah bude 565 litrov, avšak keď sklopíte zadné sedadlá, objem sa zväčší na 1680 litrov. V porovnaní z konkurenciou (BMW 5er touring – 570l , Mercedes Benz E-class Estate – 640l) však zaostáva.
Motor
Nové Audi A6 Avant príde na európsky trh s tromi turbodeislami. Áno, aj napriek faktu, že mnohé vlády začínajú zakazovať všetky diesové motory v mestách. Všetky tri motory sú totiž obohatené elektrickým pohonom MHEV. Vďaka tomuto systému sa znížlia spotreba o 0,3 až 0,7 litra na 100km a nová A6 Avant bude schopná ísť bez zapnutého spaľovacieho motora v rozmedzí 55-160 km/h.
Dostupné motorizácie
- 40TDI – 2.0 štvorvalec, 204 koní, 400Nm, spotreba 4,5-4,9l/100km, 0-100km/h: 8,3 sek
- 45TDI – 3.0 V6, 231 koní, 500Nm, spotreba 5,7-5,9l/100km, 0-100km/h: 6,5 sek
- 50TDI – 3.0 V6, 286 koní, 620Nm, spotreba 5,7-5,9l/100km, 0-100km/h: 5,7 sek
Trojlitrové motory dostanú štandardne pohon všetkých štyroch kolies Quattro a 8 stupňový automat tiptronic, zatiaľ čo dvojlitre dostanú 7 stupňový automat S-tronic a pohon Quattro za príplatok. Ako čerešničku na torte dostane nová A6 Avant natáčanie všetkých kolies.
Nové Audi A6 vo farbe Daytona grey
Pre zlepšenie dynamiky ponúka Audi adaptívne tlmiče, ktoré v bežnom režime posadia auto o 20mm nižšie. Pri rýchlosti nad 120km/h spustia auto o ďalších 10mm. Vďaka nim bude tento kombík stabilnejší vo vyšších rýchlostiach a bude mať lepšiu aerodynamiku.
RS6 je za dverami
Audi ešte neuviedlo, kedy presne v roku 2019 bude táto kráska dostupná pre európsky trh. Oficiálna cenovka ešte zverejnená nebola, ale šepká sa o sume približne 45 000€ za základný model. Milovníci športových kobmíkov sa už určite tešia na novú RS6-ku, avšak na tú si budeme musieť ešte počkať.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com