Audi E-tron – v znamení všemocnej elektriny.
Prvé plne elektrické Audi
Audi patrí medzi to najlepšie, čo si vo svete automobilizmu človek môže kúpiť. Jej modely spĺňajú najvyššiu kvalitu spracovania, výkonu a elegancie. Keď hovoríme o výkone, musíme povedať aj fakt, že Audi stále zdokonaľuje svoje benzínové a naftové motory a prináša výkon, ktorý nám motoristom niekedy vybije dych. Ale, čo ak sa Audi pustí do sféry, ktorá je síce rozrastajúca sa, ale ešte stále nie dostatočne preskúmaná? Odpoveďou na túto otázku nám má priniesť novo predstavený model značky Audi E-tron.
Aerodynamika je jej druhé meno
Audi dávnejšie predstavilo Q7-čku E-tron, ktorá popri svojom dieselovom agregáte využíva aj batérie. To bola ale iba predzvesť toho, čo prišlo predvčerom zo San Francisca. Audi tam predstavilo svoj E-tron. Ide o prvý sériovo vyrábaný elektromobil, ktorý spadá do kategórie SUV. Veľkostne ju môžeme zaradiť medzi Audi Q5 a Q7. Svojim tvarom sa však odlišuje od svojich súrodencov. Celá karoséria je prispôsobená aerodynamike. To znamená, že auto je nižšie, klasické spätné zrkadlá sú nahradené kamerami pre lepší tok vzduchu a dokonca aj kolesá majú svoj špecifický dizajn, ktorý prispieva k lepšej aerodynamike
.
Výkon bez zvuku
Ako sme už spomínali, o pohon E-tronu sa stará dvojica elektromotorov, preto sa poďme pozrieť týmto fešákom na zúbky. Pri normálnom režime majú výkon 265 kW Audi však disponuje zázračným režimom „boost“, ktorý dokáže výkon zdvihnúť až na 300 kW. Pri tomto režime dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť by sa mala pohybovať okolo 200 km/h. Oba motory sa starajú o pohon všetkých štyroch kolies a tiež majú za úlohu rekuperovať energiu pri brzdení. Ďalším dôležitým segmentom je batéria s kapacitou 95 kWh. Doba nabíjania sa za daných okolností mení, ale aj tak sú hodnoty veľmi zaujímavé. Tak napríklad ak si E-tron budete nabíjať doma na 11 kilowattovej sieti, doba nabíjania bude niečo vyše 8 hodín, ak sa ale rozhodnete použiť verejnú nabíjaciu stanicu, ktorá má výkon 150 kW tak sa batéria nabije na 80% za 30 minút. Na jedno nabitie by malo auto prejsť okolo 400 km.
Interiér
Čo sa týka priestoru a vybavenosti má tiež E-tron čo ponúknuť. Prichádza so 660 litrovým batožinovým priestorom vzadu a ďalších 60 litrov ponúka vpredu. Kvalitné spracovanie interiéru je samozrejmosťou. Audi ale interiér nijako nepozmenilo, preto sa v aute nachádza interiér, ktorý už poznáme z väčšiny modelov Audi. Tak si ho iba v skratke prejdeme. Nachádza sa v ňom trojica displejov, z ktorých jeden supluje klasickú prístrojovú dosku a ďalšia dvojica je umiestnená v strede. Predsa len má E-tron v interiéri jednu vychytávku. Ako sme vyššie spomenuli, Audi pri tomto modely vynechalo klasické spätné zrkadlá a nahradila ich kamerami a práve kvôli nim sú vo dverách umiestnené 7 palcové displeje, ktoré okamžite upútajú vašu pozornosť. Samozrejmosťou je LTE sieť a interná WI-FI sieť.
Chválim Audi, že sa pustilo do takejto stavby a dúfam, že sa E-tronu bude dariť. Treba tiež poukázať na to, že Audi vtrhlo do kráľovstva Tesly X a bude sa snažiť zosadiť ju z tróna a pokojne sa jej to môže podariť, pretože to má krásne našliapnuté. Spomenúť treba aj cenu, ktorá by mala byť okolo 79 900 eur. Daná cena je ale iba pre Nemecko a zdá sa, že sa vzťahuje na základný model. Prvé kusy áut by sa mali predávať pod názvom „First edition“, ktorá bude určite drahšia, ale ak Audi týmto krokom zachráni aspoň jeden strom na našej planete, tak to určite má zmysel.
Zdroj: audi-mediacenter.com