Každodenná využiteľnosť a praktickosť. To sú hlavné výhody auta, ktoré si dnes bližšie predstavíme v novom diely #sinevedelaleužvieš.
Audi RS4 Avant
Reč je o novom Audi RS4 Avant. Prvý model s týmto označením prišiel na trh pred viac ako 18-timi rokmi.
Nová generácia má na rozdiel od svojich predchodcov dvakrát preplňovaný 6-valec o objeme 2,9 litra. Maximálny výkon 331 kW (450 koní) je k dispozícií v rozsahu 5700-6700 otáčok za minútu. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 600 Nm v rozsahu 1900-5000 otáčok za minútu. Maximálna rýchlosť je štandartne obmedzená na 250 km/h no na želanie je možné túto hodnotu navýšiť o 30 km/h. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 4,1 sekundy.
Pohon všetkých štyroch kolies Quattro zabezpečuje prvotriednu trakciu na každom povrchu. V extrémnych situáciach dokáže poslať až 85%krútiaceho momentu na zadnú nápravu.
Turbodúchadlá sú uložené v priestore medzi valcami (vo V-čku). Dosahujú plniaci tlak 1,5 bar.
Systém na zmenu jazdných režimov Audi Drive Select je k dispozícií už v základnej výbave. Zmena jazdného režimu má vplyv aj na polohu klapiek vo výfukovom systéme.
Objem batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel je 1510 litrov. To pre prípad, že by ste toho v istom švédskom obchode kúpili viac ako ste chceli.
Systém DRC (Dynamic Ride Control) upravuje tvrdosť podvozku v náväznosti na vami zvolený jazdný režim.
Interiér ukrýva športovo-komfortné sedadlá, ktoré sú samozrejme vyhrievané a odvetrávané. Klasické analógové budíky boli nahradené displejom Audi Virtual Cockpit, ktorý umožňuje nastaviť vami preferované rozloženie otáčkomeru a tachometru.
Cena začína na 80-tisíc €.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Audi Media