Audi S5 TDI – sklame alebo poteší?
Modely Audi A6 a A7 svoje S-kove verzie už poznajú. Ich odhalenie ale prinieslo aj jednu búrlivo diskutovanú tému. Audi sa rozhodlo do týchto modelov použiť vznetový motor TDI. To samozrejme rozdúchalo vášne u motoristov, ktorí sa prikláňajú na stranu benzínu aj u tých, ktorí preferujú diesel. Teraz ale na scénu prichádza aj nová Audi S5 disponujúca taktiež motorom TDI. Ostáva však aj benzínový motor TFSI s výkonom 260 kW (353 k) a krútiacim momentom 500 Nm.
Stávka na diesel
Audi použilo v S5-ke šesť valcový 3.0 TDI motor. Produkuje 255 kW (347 k) a 700 Nm. To z neho robí najvýkonnejší motor z rady vznetových agregátov, ktorými Audi disponuje. Ak si porovnáme parametre oboch motorov, tak môžeme vidieť, že dieselový motor výkonom dobieha TFSI a pri krútiacom momente ho dokonca aj predbehol. Audi S5 Coupé dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a model vo verzií Sportback 4,9 sekundy. Rýchlosť, ako je už zvykom je elektronický obmedzená na 250 km/h. Audi dokonca tvrdí, že z tohto motora dokázala vydolovať športový zvuk. Motor disponuje elektronickým kompresorom (EPC), na ktorého pohon sa využíva 48-voltová sieť. Tento systém je v segmente novinkou. Auto je dokonca vybavené aj hybridným systémom. Ten dokáže rekuperovať až 8 kW. Batérie majú kapacitu 0,5 kWh a ich miesto je pod batožinovým priestorom.
Nová bude aj prevodovka
Audi použilo do tohto modelu novú osemstupňovú prevodovku. Je vyvinutá práve pre tento motor. Nižšie prevodové stupne majú krátku dráhu a vyššie prevody majú dlhšiu dráhu. To má mať za následok zníženie pracovných otáčok motora a samozrejme aj zníženie spotreby. Vodič si samozrejme môže vybrať či bude prevodovke vstupovať do jej práce alebo ju nechá pracovať samu. Prevodovka pracuje aj s hybridným systémom. Spojka dokáže rozoznať či je auto v pohybe, stojí na voľnobehu alebo je vypnuté a podľa toho dokáže regulovať tok energie v centrálnom prevode. S5 TDI ale disponuje aj inými technológiami, ktoré sa podieľajú na efektívnosti radenia. V prevodovke Tiptronic sa nachádza tzv. torzná klapka, ktorá sa prispôsobuje otáčkam motora a tak tlmí vibrácie vznikajúce pri nízkych otáčkach šesťvalcového diesela. Prevodovka bude prenášať silu na všetky štyri kolesá. Quattro bude v prevádzke permanentne a krútiaci moment bude rozdeľovať v pomere 40:60 medzi prednú a zadnú nápravu. Ak bude treba dokáže stredový diferenciál poslať na prednú nápravu 70% a na zadnú až 85% sily.
Športový dizajn nesmie chýbať
Audi S5 TDI je samozrejme zasadené do dizajnérskeho jazyka značky Audi. Budeme tu môcť vidieť prednú masku chladiča Singelframe, ktorá bude široká a nízka. Tá bude lemovaná LED svetlometmi. Predný nárazník pôsobí drsným dojmom. Jeho veľké prieduchy majú tvar písmena U. Bočné päťuholníkové otvory na kraji nárazníka smerujú prúdenie vzduchu okolo kolies, aby sa tak zlepšila aerodynamika. Ďalšími zaujímavými prvkami sú spätné zrkadlá, ktoré ako každý S-kový model majú hlinkové kryty. S5 vo verzií Coupé aj Sportback má vo veku kufra zabudované LED svetlá s dynamickými smerovkami. Vybrať sa bude dať z deviatich farieb medzi, ktorými najviac žiaria Quantum Grey, Daytona Grey a Turbo Blue.
Športový interiér
Kultivovanosť a štýl sa preniesol, aj do interiéru. Tu dominuje prístrojová doska, na ktorej sa nachádza elegantný panel klimatizácie. V S5-ke Audi ostáva verné klasickým mechanickým tlačidlám. Ak máte v aute radi moderné technológie nemusíte byť smutný. V aute sa bude nachádzať dvojica displejov. 12.3-palcový Audi virtual cockpit a 8.3 palcový MMI displej. Interiéru dominujú aj športové sedadlá s krásnym označením S, ktoré môžu byť potiahnuté Alcantarou alebo kožou Fine Nappa. Interiér je lemovaný emblémami S, tie sú prítomné na prahoch dverí, na voliči prevodovky a tiež na koženom športovom volante.
Audi má model S5 TDI uviesť na európsky trh už tento mesiac. Jeho cena by sa mala pohybovať okolo 63 500 EUR pre obe verzie. Či bola diesel správna voľba ukáže čas. Čo si o tomto kroku myslite vy? Svoj názor nám napíšte do komentára.
Zdroj: audi-mediacenter.com