Nová SQ5 druhej generácie dostala tentokrát benzínový šesťvalec. Na rozdiel od svojho predchodcu s dieslovým agregátom.
TEST: Audi SQ5
Aj napriek tomu, že nová generácia je ľahšia, zrýchluje prekvapivopomalšie ako predchodca. Na 100 km/h zrýchli za 5.4 s (1. generácia 5.1 s na 100 km/h). Novovyvinutý 3.0-litrový motor V6 TFSI dosahuje výkon 260 kW (354 k) a 500 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 8.3 l na 100 km.
SQ5 osvetluje cestu novými svetlometmi Audi Matrix LED vrátanedynamických smeroviek vpredu a vzadu.
Sériovo dodávaný pohon všetkých kolies quattro sa okrem toho dodáva s voliteľným športovým diferenciálom a adaptívnym pneumatickým pružením „adaptive air suspension“. Prenos hnacej sily zabezpečuje 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic.
Dvojitá koncovka výfukov vyzerá na prvý pohľad veľmi dobre avšak keď sa lepšie pozrieš, zbadáš, že to je len optická napodobenina výfukov so záslepkou.
Digitálny prístrojový panel s 12,3-palcovým farebným displejom je prehľadný a mimoriadne sa nám páčil otáčkomer v strede.
V strede prístrojovky dominuje 8.3 palcový MMI displej, ktorý je na rozdiel od Q7 umiestnený bližšie k vodičovi a nedá sa schovať.
V interiéri by som vypichol športové sedadlá s kosoštvorcovým prešívaním, športový volant, pedále z brúseného hliníka a karbónové obklady. Lacne vyzerajúci plast okolo voliacej páky a touchpadu podľa mňa kazí celkový vzhľad prémiového interiéru.
Interiér bol až príliš odhlučnený a krásny zvuk motora a výfukov sa dalo vychutnať len s vypnutým rádiom alebo pootvoreným oknom.
By podlahar
Foto: Samuel Zaťko