Audi TT RS Coupé & Roadster po facelifte
Súčasná generácia Audi TT si faceliftom prešla v priebehu minulého roka. Približne po pol roku Audi predstavuje modernizovanú najostrejšiu verziu modelu TT RS Coupé a Roadster. Tentokrát ide o veľmi decentnú úpravu či už po exteriérovej, ale aj interiérovej stránke.
Dobrou správou je, že pod kapotou oboch verzií ostáva 5-valcový agregát, ktorý po 9-ty krát za sebou získal titul „Medzinárodný motor roka“.
Exteriér
Na prvý pohľad vyzerá nová verzia rovnako, ako predchádzajúca generácia. Pozorné oko zaznamená niekoľko zmien z každej strany vozidla. V prednej časti nárazníka boli zväčšené prieduchy pre lepší prívod vzduchu do motorovej časti.
Za prednou mriežkou pribudli nové dodatočné chladiče. Strieborný povrch spodnej časti nárazníka nahradila čierna lesklá farba. Logo Quattro v matnom titánovom vzhľade bolo umiestnené v spodnej čiernej lesklej časti mriežky. Štandardnou súčasťou sú LED svetlomety, ktoré za príplatok môžete obmeniť za Matrix LED.
Presunieme sa od prednej časti ďalej k bočnej strane, kde na prahu pribudlo nové lemovanie v lesklej čiernej farbe. Aj spätné zrkadlá sú zladené do čiernej farebnej kombinácie. Vybrať si môžete z 19“ alebo 20“ palcových kolies.
Pri pohľade zo zadnej strany si zaujímavou úpravou prešiel novotvarovaný spojler, ktorý bol obohatený na konci oboch strán malými krídelkami.
O kúsok nižšie pod svetlami pribudli nové otvory s mriežkou. Malou zmenou si prešiel aj zadný difúzor s typickými oválnymi koncovkami výfukov.
Nové Audi TT RS rozšírilo paletu ôsmich farieb o ďalšie 2 nové farby Pulse Orange a Turbo Blue.
Interiér
V interiéri sa toho veľa nezmenilo. Športové sedadlá budú potiahnuté v Alcantare, no za príplatok si môžete dopriať aj jemnú kožu Nappa. Rozšírený príplatkový RS Design balík ponúka potiahnutie interiérových doplnkov do modrej, alebo červenej farby (bezpečnostné pásy, rohože, vetracie otvory, dekorácie panelov…).
Za volantom ostáva 12,3“ palcový digitálny displej a opäť za príplatok si môžete dopriať systém MMI Navigation Plus s pripojením k internetu a ponukou napr. Wi-Fi hotspot, hlasové ovládanie a modul Audi connect online. Zvukový systém Bang & Olufsen s výkonom 680 wattov poskytuje v kabíne vynikajúci zážitok.
Pohon
Ako sme už na začiatku spomínali, obidve verzie Coupé a Roadster poháňa rovnaký 5-valcový TFSI agregát o objeme 2,5 litra s výkonom 294kW (400 koní) a krútiacim momentom 480 Nm. Všetka sila putuje cez 7-stupňovú automatickú prevodovku S tronic na pohon všetkých štyroch kolies systému Quattro.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je nastavená na 250 km/h no s voliteľným príplatkovým posunutím obmedzovača to TT RS vytiahne na 280km/h. Ako ináč než za príplatok si viete zabezpečiť aj podvozok RS sport s adaptívnymi tlmičmi.
Cena
Cenová hranica pri verzii Coupé začína od 67 700 €, zatiaľ čo pri Roadsteri je to od 70 500 €. V prípade, že vás nové TT RS zaujalo a premýšľate nad jeho kúpou, budete si musieť počkať do jari tohto roka.
Zdroj: audi-mediacenter.com