BMW 330e – športový spotrebár?
Nové BMW radu 3 dostane okrem benzínových a dieslových motorov aj hybridnú variantu. Tá bude podobne, ako v predošlej generácií poháňaná benzínovým 4-valcom a vysokonapäťovou batériou (systém BMW eDrive Technology).
Pohonná jednotka
Pohonná jednotka pozostáva z dvojlitrového 4-valcového benzínovho motora s technológiou Twin Power Turbo s výkonom 184 koní a eletromotorom. Ten má dlhodobý výkon 68 koní, krátkodobo však dokáže vyvinúť až 113 koní. Teda celkový výkon pohonnej sústavy je 252 koní a 420 Nm.
Vďaka systému XtraBoost, ktorý nebol použitý v žiadnom inom modeli značky BMW, dokáže pohonný systém dočasne vyvinúť 41 koní navyše (výsledný výkon = 291 koní). Tieto čísla zaručujú modelu 330e špirnt z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Hybirdná technológia
Ako to už u nových áut býva, aj táto „trojka“ prichádza s viacerými jazdnými režimami. V režime ELECTRIC sa auto nastaví na čisto elektrický pohon. V tomto nastavení je jeho maximálna rýchlosť 110 km/h, čo je o 30 km/h viac, ako minulá generácia a dojazd by mal byť až 60 kilometrov tzn. o 50% viac ako predchodca. Režim HYBRID kombinuje elektrický pohon so spaľovacím motorom. Bez vypúšťania lokálnych emisií ponúka maximálnu rýchlosť 140 km/h.
Určite vás zaujíma posledný jazdný režim – SPORT. Akonáhle otočíte ovládač do jeho polohy, spustí sa systém XtraBoost, ktorý dočasne dodá pohonnej sústave 41 koní. Okrem čísel na papieri ponúka omnoho intenzívnejší zážitok zo zrýchľovania, ako spaľovací motor s podobným výkonom a môžete ho používať od minimálnej úrovne nabitia batérií.
Prvýkrát v histórií značky sa stalo, že hybridný model dostal krivku ovládania plynu, ktorá ponúka maximálne športové reakcie a precíznosť riadenia. Spolu so špeciálnym programom radenia 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic doplneným o možnosť brzdenia podraďovaním sa starajú o maximálny zážitok z jazdy.
Pre šetrenie priestoru je elektromotor súčasťou prevodovky, ktorá je len o 15 mm dlhšia od klasickej. Batéria sa dobíja buď cez nabíjací kábel alebo rekuperáciou (brzdením). Batérie sú umiestnené pod zadnými sedadlami a palivová nádrž za zadnou nápravou. Vďaka tomuto rozloženiu sa podarilo uchovať batožinový priestor s objemom 375 litrov. Udávaná spotreba paliva je 1,7 litra na 100 km, čo je o 10% menej ako u predchodcu.
Pre verziu 330e je k dispozícií kompletná paleta doplnkov, ako pre klasickú radu 3 sedan. Alternatívy k základnému balíku BMW 330e sú štyri – Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. To znamená, že vaša hybridná trojka môže mať adaptívne M odpruženie vrátane variabilného športového riadenia a brzdový systém M Sport – presne, ako model M340i. Štandardne dostanete automatickú diaľkovú a nezávislú úpravu teploty v interiéri ešte pred naštartovaním.
Spolu s príchodom BMW 330e v lete 2019 BMW predstaví aj nové digitálne služby. Najzaujímavejšou službou je navigácia, ktorá informuje vodiča o vzdialenosti nabíjacích staníc a miest v jej blízkosti (reštaurácie, kaviarne, turistické atrakcie).
Zdroj: press.bmwgroup.com