BMW Concept i4 – budúcnosť značky
Veľmi dôležitý model pre značku BMW o chvíľu začne svoju púť. Totižto v roku 2021 sa nová i4 dostane do sériovej výroby ako prvý čisto elektricky poháňaný model prémiovej strednej triedy.
Najväčšie obličky?
Dlhý rázvor, klesajúca línia strechy a krátke previsy majú za úlohu navnadiť dynamický štýl. Samozrejme štvoricou dverí naznačuje aj praktickosť a každodennú využiteľnosť. Automobil ako celok je ladený aerodynamicky, čomu nasvedčuje aj futuristický dizajn. Zaslepené obličky obsahujú množstvo senzorov, difúzor v zadnej časti zvyšuje účinok aerodynamiky a bočné prahy skrývajú batérie. Obličky a aerodynamické spojlery poskytujú príklady premysleného prúdenia vzduchu okolo auta. Samotné disky kolies boli navrhnuté tak, aby znižovali odpor vzduchu a taktiež aj spotrebu.
Vnútri z každého niečo
Interiér i4-ky mi veľmi pripomína aktuálny interiér modelov BMW. Stredová konzola, výduchy klimatizácie či kľučky dverí mi vytvárajú spojitosť s doterajšími modelmi. Priamo pred vodičom sa nachádza zakrivený displej, ktorý do seba spojil digitálny prístrojový panel a displej infotainmentu. Okolo displeja sa nachádza veľmi moderný dizajn. Na stredovej konzole sa namiesto tradičného voliča automatickej prevodovky nachádza kolíkový prepínač. Ovládač systému iDrive a tlačidlá na pamäť sedadla dostali povrch z krištáľového skla. Poťahy a čalúnenie je vytvorené z mikrovlákna spolu s prírodnou kožou tvrdenou olivovými listami.
Zvuk produkovaný elektromotorom?
Pre bezpečnosť chodcov a iných členov cestnej premávky sa stane realitou aj toto. Zvuk vznikol pod značkou BMW Iconic Sound Electric a zložil ho svetoznámy skladateľ Hans Zimmer v spolupráci so zvukovým inžinierom BMW. Samozrejmosťou je obohatenie elektrických áut o emotívne zvuky, aby aj samotné jazda bola zážitkom. Zvukové prejavy boli obohatené o zvuky jazdy, otvárania dverí či zvuk štartovania.
Pohonné ústrojenstvo
Nové elektrické BMW dostalo až piatu generáciu pohonu eDrive. Prvé vozidlo s týmto pohonom bude ešte tento rok model iX3. Elektromotor vyvinutý pre model i4 disponuje výkonom 390 kW / 530 konských síl, čo je výkon, akým disponujú súčasné benzínové osemvalce s označením 50i. Piata generácia pohonu obsahuje aj novú technológiu článkov batérie, ktoré majú tenkú konštrukciu a upravenú energetickú hustotu. Váži okolo 550 kg a poskytuje 80 kWh, čo podľa metodiky merania WLTP znamená dojazd až 600 kilometrov.
Zdroj:www.press.bmwgroup.com