BMW M3 CS je kombináciou vysokého výkonu a každodennej využiteľnosti a to vďaka špeciálnemu balíku modifikácií.
BMW M3 CS
Inžinierom z BMW sa podarilo udržať váhu na relatívne nízkej hodnotevďaka použitiu materiálu CFRP (plast vystužený uhlíkovými vláknami). Vďaka tejto technológií je jeho pohotovostná hmotnosť bez vodiča iba 1585 kg.
Z karbónových vlákien je vyrobená aj zadná Gurney lišta, ktorá pokrýva celú odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru a redukuje tak vztlak 6Vna zadnej náprave.
O pohon sa stará radový dvakrát preplňovaný 6-valec so zdvihovým objemom 3 litre. Jeho výkon dosahuje 338 kW (460 koní) pri 6250-tich otáčkach za minútu. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 600 Nm v rozsahu 4000-5380 otáčok za minútu. Bežná M3 s balíkom Competition má výkon 330 kW (450 koní) a 550 Nm.
O sprevodovanie sa stará 7-stupňová dvojspojková M DCT prevodovka, ktorá je vybavená samostatným chladičom oleja.
K zvýšeniu výkonu prispel taktiež aj ľahký kovaný kľukový hriadeľ, ktorý redukuje rotujúce hmoty a dovoľuje tak pohonnej jednotke poskytovať rýchlejšie reakcie.
Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je s balíkom M Driver’s Package obmedzená na 280 km/h.
Vychytávkou je aj mazanie motoru, ktoré bolo vyvynuté pre závodné špeciály a je dimenzované tak, aby motor dostával dostatok oleja aj pri priečnych a pozdĺžnych preťaženiach až do 1,4 g.
M dynamický režim (MDM) umožňuje dosiahnuť vyššiu pretáčavosť hnanej nápravy a vy si tak môžete užívať prejazdy zákrut miernym pretáčavým šmykom.
V interiéry nájdeme množstvo Alcantary a dvojfarebné kožené čalúnenievo farbe Silverstone/Black. Novinkou je aj nové tlačidlo na štartovaniemotoru, ktoré má červenú farbu. Sedadlá M Sport taktiež prispeli k váhovej úspore.
By Samuel Zaťko