Mercedes-Benz E63s a BMW M5 – najväčší konkurenti proti sebe!
Vo veľmi krátkom časovom rozmedzí uvideli svetlo sveta až dva manažérske sedany vo svojich vrcholných verziách. Oba majú výkon nad 600 koní a objem motora neklesne pod 4 litre.
Nabrúsení atléti
Výraznou črtou M5-ky sú práve čierne doplnky, ktoré zvýrazňujú nafúknuté tvary. Nová grafika svetiel v tvare písmena L je už klasikou, keďže rad 5 prešiel modernizáciou. Na výber je až 5 druhov lakov karosérie a jednoznačne budú navodzovať rešpekt 20-palcové disky kolies. Interiér dostal väčší displej infotainmentu s uhlopriečkou 12,3 palca.
Mercedes si drží skôr konzervatívnejšie črty. Dominantou prednej časti je chrómový predný gril so zvislými lamelami. Zadná časť pôsobí agresívnejšie, a to aj kvôli masívnemu difúzoru. Ak chceš vedieť viac info o novinkách v triede E, tak klikni TU.
Srdce s vysokým tlakom
BMW M5 dopuje 4,4-litrový motor V8 s výkonom 441 kW / 600 koní a verziu Competition až 460 kW / 625 koní. Obe výkonovo rozdielne verzie disponujú krútiacim momentom 750 Nm. Silnejšia verzia Competition zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a na 200 km/h len za 10,8 sekundy. Maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h, avšak ak si priplatíte za M Driver’s Package, tak maximálka sa zvýši na 305 km/h.
Pod kapotou modelu E63 sa nachádza 4-litrový V8 motor, ktorý štandardne dodáva 420 kW / 571 koní a 750 Nm krútiaceho momentu. Silnejšia verzia nesie prívlastok S, a tak výkon sa zvýšil na úctyhodných 450 kW / 612 koní a 850 Nm krútiaceho momentu. Oproti M5-ke v zrýchlení z 0 na 100 km/h zaostáva o 1 desatinu sekundy. Model E63 svoj rýchlostný limit dosiahne na hranici 250 km/h, s balíkom AMG Driver’s Package na úrovni 290 km/h a silnejší model S štandardne potlačí maximálku na 300 km/h.
Prečo jazdia tak dobre?
Pýchou automobilky BMW v modeli M5 je samozrejme pohon. Ten je variabilný a dá sa prepínať z pohonu všetkých štyroch kolies len na pohon čisto zadnej nápravy, čo väčšina petrolheadov ocení. Nesmie chýbať ani aktívny M diferenciál. O brzdný účinok sa starajú viaczložkové brzdy s perforovanými a odvetrávanými kotúčmi a 6-piestikovými strmeňmi. Na želanie je možnosť použiť keramické brzdy. Vynikajúco odolávajú opotrebeniu, sú o 23 kilogramov ľahšie, poskytujú ešte lepší brzdný výkon a teplotnú stabilitu a navyše zvyšujú odolnosť voči vädnutiu.
Mercedes-Benz taktiež dodáva variabilný pohon, ktorý tiež dokáže vypnúť pohon všetkých štyroch kolies a všetok výkon presunúť na zadnú nápravu. O maximálnu trakciu v zákrutách sa stará samosvorný diferenciál. Brzdnú dráhu minimalizujú brzdy s rozmerom 360 mm vpredu a 360 mm vzadu. Silnejší model S vymenil predné kotúče za 390 mm a keramické brzdy posúvajú rozmerom 402 mm vpredu Mercedes na iný level.
Zdroj : www.press.bmwgroup.com, www.media.daimler.com