BMW prichádza s modelmi X3 a X4 v úprave M
Popularitou vozidiel kategórie SUV sme sa už neraz zaoberali. Ako priamy dôkaz toho, že zákazníci majú dopyt po týchto autách, môže byť aj fakt, že značky, ktoré boli v minulosti známe svojimi športovými modelmi sa čoraz viac orientujú na športovú úpravu týchto offroadov (*offroad nie v pravom slova zmysle). Automobilka BMW takisto patrí medzi takýchto výrobcov. Doteraz sme poznali dva plnokrvné „m-kové“ modely, X5 M a X6 M. To sa však mení a na trh prichádzajú noví hráči v podobe X3 M a X4 M.
M-koví nováčikovia
V prípade týchto modelov hovoríme o premiére v kategórii športových SUV. V úprave od divízie BMW M GmbH ich bude poháňať vôbec najvýkonnejší benzínový radový 6-valcový motor aký sa kedy nachádzal vo vozidlách BMW M. 3-litrový agregát disponuje výkonom 353 kW (480 k) a jeho krútiaci moment dosahuje 600 Nm. Motor je spriahnutý s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic s funkciou Drivelogic a taktiež špeciálne upraveným pohonom všetkých kolies M xDrive.
Pohon, ktorý sa prvý raz objavil v modeli BMW M5 preferuje zadnú nápravu a ponúka dva jazdné režimy pohonu všetkých kolies.
Jeho súčasťou je tiež zadný M diferenciál, ktorý dokáže rozdeliť výkon motora medzi všetky štyri kolesá tak, aby zaručil optimálnu trakciu, obratnosť a smerovú stabilitu. Vďaka spolupráci všetkých vyššie spomenutých technologií šprint z 0 na 100 km/h v podaní X3 M a X4 M trvá 4,2 sekundy.
Jazdné vlastnosti
Dynamike, ktorou sa „M-kové“ modely preslávili, prispievajú napríklad špecifické výstuže karosérie a premyslená technológia detailne vyladeného podvozka. Elektronicky riadené tlmiče ponúkajú tri úrovne nastavenia a mali by tak poskytovať komfort pri každodennom používaní, ako aj tuhosť pri športovej jazde.
Zaujímavosťou v tejto kategórii je, že stabilizačný systém DSC dovoľuje v režime M Dynamic nie len kontrolovaný preklz kolies, ale aj úplnú deaktiváciu systému. Súčasťou štandardnej výbavy sú okrem iného aj 20-palcové M disky.
Dizajn
Inžinieri zo športového oddelenia BMW obohatili nové modely aj o dizajnové prvky, ktoré zároveň pridávajú na funkčnosti vozidla. Je ním napríklad predný športový nárazník so zväčšenými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu, zadný spojler alebo aj športové sedadlá.
Luxusnú atmosféru interiéru okrem elektronicky nastaviteľných sedadiel vytvára aj kožené čalúnenie Vernasca, špecifický M kokpit, kožou čalúnený M volant či M volič automatickej prevodovky.
M Competion
BMW zároveň predstavuje aj „M-kové“ dvojičky s označením Competition. Tie už ako štandardne tvoria ešte vyššiu radu modelov M. V prípade X3 M a X4 M s balíčkom Competition získate naviac vyšší výkon o 22 kW (30 k) a teda v súčte môžete disponovať s výkonom až 375 kW (510 k). Vďaka tomu môže táto verzia dosiahnuť 100 km/h o niečo skôr, presnejšie za 4,1 sekundy.
Po strane výbavy si verzia Competition polepšila napríklad o 21-palcové disky kolies, výfukový systém M Sport a exkluzivitu zvyšuje aj vysoko lesklý čierny povrch na ikonických obličkách, krytoch spätných zrkadiel, na M mriežkach ako aj na zadnom spojleri verzie Sports Activity Coupé. Súčasťou oboch výbav v štandarde sú napríklad LED svetlomety, hi-fi audiosystém a prepojenie ConnectedDrive vrátane navigačného systému Professional.
Zdroj: press.bmwgroup.com