BMW Group vyrába vzorky batériových článkov v Parsdorfe
BMW začalo na úplne novej výrobnej linke v nemeckom Parsdorfe vyrábať vzorky batérových článkov, ktoré budú od roku 2025 používané vo vozidlách Neue Klasse. Spoločnosť BMW Group sa tak snaží efektívne naštartovať elektromobilitu a potvrdiť svoju vedúcu úlohu v technológii batériových článkov.
„S kompetenčným centrom Cell Manufacturing Competence Centre posilňujeme nemeckú kapacitu pre inovácie,” vysvetlil Milan Nedeljković, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG, zodpovedný za výrobu. „Týmto spôsobom významne prispievame ku kvantovému skoku v technológii pre vozidlá Neue Klasse.” „Výroba vzoriek batériových článkov v Parsdorfe predstavuje ďalší logický krok v našej stratégii batériových článkov,“ povedal Frank Weber, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za vývoj.
„Kompetenčné centrum pre výrobu článkov dokonale dopĺňa naše existujúce Kompetenčné centrum pre batérie na severe Mníchova. Tam prebieha vývoj, potom najlepší produkt v Parsdorfe prispôsobíme sériovému procesu. Vďaka spolupráci medzi divíziami dokážeme jedinečne prepojiť produkt a proces.“
CMCC v Parsdorfe umožní spoločnosti BMW Group pokryť celý proces tvorby článkov. S týmto know-how spoločnosť stanovuje nové meradlá výroby, kvality, výkonu, nákladov a ekologických noriem, ktoré v úzkej spolupráci s partnermi implementuje na štandardnú výrobu batériových článkov. Spoločnosť BMW Group vo svojich kompetenčných centrách batériových článkov v Mníchove a Parsdorfe systematicky sleduje míľniky budúcnosti, ako je nábeh šiestej generácie elektrických pohonov BMW a vývoj polovodičových batérií.
➡️ NEPREHLIADNITE: BMW Vision Neue Klasse
Ako vzniká článok:
Výroba článkov sa začína výrobou elektród. Tu sa základný materiál, ktorý obsahuje napríklad grafit pre anódu a oxidy niklu pre katódu, spolu so spojivami a rozpúšťadlami dávkuje a mieša v presne odmeranom pomere. Vznikne tak takzvaná kaša – tou sa potiahnu tenké kovové fólie, vysušia sa a následne stlačia. V odbornom žargóne sa to označuje ako kalandrovanie.
Tento proces si vyžaduje najvyššiu úroveň presnosti, pretože fólia má hrúbku len niekoľko mikrometrov, čiže je tenšia ako vlákna pavučiny, pričom povlak je v rozsahu mikrometrov. Počas zostavovania článku sa potiahnuté fólie, označované ako kalandrované elektródy, navíjajú pomocou separátora do takzvaných rôsolových kotúčov a vkladajú sa do krytu článku. Články sa naplnia elektrolytom, potom sa prvýkrát nabijú a nakoniec sa skontroluje ich funkčnosť a kvalita.
Batériový článok zodpovedá za základné vlastnosti elektrických vozidiel: dojazd, jazdný výkon a čas nabíjania. Nové okrúhle články BMW špeciálne navrhnuté pre elektrickú architektúru modelov Neue Klasse umožnia výrazné zvýšenie dojazdu špičkového modelu až o 30 percent (podľa WLTP). Kapacita sa navýši až o 20% a rýchlosť nabíjania z 10-80% sa skráti vďaka 800V sieti až o 30%.
Zdroj: BMW Group