Chevrolet má v ponuke veľmi zaujímavé autá ako napríklad nový Demon. Ale ten je v porovnaní s týmto Camarom vcelku ,,nenápadný“. To, že toto Camaro neprehliadnete zabezbečuje veľmi agresívny bodykit.
Chevrolet Camaro ZL1 1LE
Čo vlastne ZL1 1LE odlišuje od ,,obyčajného“ Camara? V prvom rade to je príplatkový balík 1LE. Ten je zameraný hlavne na jazdu na okruhu.
O pohon sa v tomto prípade stará 6,2 litrová V8-ička s kompresorom. Maximálny výkon tohto agregátu je 660 koní a 880Nm.
O sprevodovanie sa stará 6 stupňová manuálna prevodovka, ktorá posiela všetok výkon výhradne na zadnú nápravu. Jednou z výchytávok tejto prevodovky je aj funkcia automatických medziplynov. Tá sa však dá vypnúť a všetko prenechá na vodiča.
Podvozok je vybavený tlmičmi Multimatic. Tie sú plne nastaviteľné. Na prednej náprave je možné upravovať výšku a geometriu zatiaľ čo na zadnej náprave máte možnosť úpravy stabilizátoru v troch smeroch.
O trakciu sa starajú pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, ktoré sú obuté na 19 palcových čiernych diskoch, ktoré sú oproti tým štandartným lahšie o 1,5kg.
Maximálna hodnota preťaženia v zátačkách je 1,1g a Chevrolet je na túto hodnotu hrdý. Táto okruhová špecialita zvládne okruh Milford o 3 sekundyrýchlejšie ako bežné ZL1.
Aj napriek znižovaniu váhy boli prvky ako dvojzónová klimatizácia a vyhrievané sedačky zachované bezozmeny.
A na záver jedna smutná správa. Európska únia zakázala predaj Camara ZL1 s balíkom 1LE. Vraj preto, že agresívny bodykit je príliš nebezpečný pre chodcov nachádzajúcich sa v blízkosti tohto okruhového náradia.
A teraz si vychutnajte nádherný zvuk osemvalca.
Cena sa v Amerike pohybuje na úrovni 70000$.
By Samuel Zaťko