Cupra Formentor VZ5 [päťvalec dominuje]
Konečne nastal ten čas, kedy Cupra vyzdvihla koncernový klenot pod kapotou. Po únikoch videí na Nordschleife, kedy Formentor spieval päťvalcovú pesničku bolo otázne, či koncernoví súrodenci netestujú v tele modelu Formentor svoju novú techniku tak, ako to býva v prípade iných modelov. Avšak všetky pochybnosti vyvrátil oficiálny príchod verzie VZ5 ku 3. výročiu značky Cupra.
Dokonalé srdce
Pod kapotou pracuje motor, ktorý získal 9-krát za sebou medzinárodný titul motor roka v objemovej kategórii 2,0 – 2,5 litra. Reč nie je o ničom inom, ako o poctivom 2,5-litrovom päťvalci, ktorý je v tomto prípade vyladený na 287 kW / 390 koní s krútiacim momentom 480 Nm. Ak to porovnáme s vyladením v Audi, tak koncernová hierarchia nepustí a v modeloch z Ingolstadtu je maximálny výkon na úrovni 294 / 400 koní s rovnakým krútiacim momentom 480 Nm.
Je to najrýchlejšia Cupra?
Benzínový dvojliter naladený na 228 kW / 310 koní akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, zatiaľ čo upravená až 370-koňová verzia to zvládne za 4,6 sekundy. Avšak ani jedno výkonové naladenie nedosahuje čas zrýchlenia 4,2 sekundy ako v prípade najvýkonnejšej päťvalcovej verzii. Maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/h. Všetky famózne hodnoty Formentor zvláda vďaka pohonu oboch náprav 4Drive a 7-stupňovej automatickej prevodovke DSG.
➡️NEPREHLIADNITE: Toto je 510-koňové Porsche s manuálom!
Odlišnosti verzie VZ5
Veľkým prekvapením je znížený podvozok o 10 mm oproti doposiaľ vrcholnej 310-koňovej verzii, ktorý je možné konfigurovať až s 15 rozdielnými úrovňami tlmenia. O brzdný účinok sa starajú predné kotúče o veľkosti 370 mm so 6-piestikovými brzdičmi Akebono. Samozrejmosťou v prípade vrcholného modelu sú 20-palcové disky kolies, ktoré sú obuté do pneumatík rozmeru 245/35 R20. Atypickým prvkom v zadnej časti je štvorica koncoviek výfuku usporiadaná šikmo nad sebou. Zmenou prešla aj predná časť, ktorá dostala upravenú masku s vylepšeným systémom chladenia. Novinka prichádza s novým odtieňom Taiga Grey, ktorý je dostupný len v prípade päťvalcovej verzie.
Vnútri je to klasika
Formentor chce prekvapiť nie len poriadnym pohonným ústrojenstvom ale aj prepracovaným interiérom. Práve preto ponúka dekoračné lišty z brúseného hliníka a medené prvky. Azda najväčšou prednosťou sú škrupinové športové sedadlá CUP, ktoré vyzerajú bravúrne. Interiér je možné zabaliť aj do hnedej kože Nappa, s ktorou jednoznačne vynikne.
Cenovku žiaľ nepoznáme, no keďže päťvalcová verzia je obmedzená len na 7 000 exemplárov, očakávame nemalú sumu. Verzia VZ5 nastúpi do predaja v poslednom kvartáli roku 2021.
Text: Filip Beňadik
Zdroj: seat-mediacenter.com
1 Response
[…] ➡️NEPREHLIADNITE: Cupra Formentor s 5-valcom od Audi! […]