TEST: Cupra Leon Sportstourer 2.0 TDI 4DRIVE – rozumná voľba
Do rúk sa mi na týždňový test dostala ďalšia Cupra. Tentokrát však prostredníctvom modelu Cupra Leon Sportstourer, čo znamenalo veľké priestranné kombi oblečené do športovo pôsobiaceho kabátu v naozaj veľmi vydarenej konfigurácii. Predsalen čierno čierny kombík ešte nikdy nič nepokazil. A neprekážal mi ani základný naftový dvojliter.
Dizajn
Cupra Leon asi netreba bližšie predstavovať. Cupra v podstate zobrala bežný Leon, ktorému dodala tu správnu dávku štýlu, ktorá v tomto prípade znamenala iné nárazníky s podstatne ostrejšími tvarmi a väčším množstvom nasávacích otvorov, pár bronzových detailov či 19–palcové disky kolies po vzore karosérie lakované do čierneho lesku. Black on black konfigurácia ako sa patrí.
Pohon
Dizajn zovňajšku si doslova pýta dvojlitrové TSI, no v tomto prípade bol opak pravdou. Pod kapotou si totižto svoje miesto našiel dvojlitrový naftový motor s výkonom 150 konských síl, ktorého sila v tomto prípade smerovala na všetky štyri kolesá prostredníctvom pohonu 4DRIVE. Samozrejmosťou bola taktiež 7-stupňová prevodovka DSG. Takto vybavený Cupra Leon zrýchli z pokoja na 100km/h v priebehu 8,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 211 km/h. Poviete si, že nič úchvatné, no túto verziu si nekupujete pre dynamické parametre.
Jazda
Testovaný kúsok, ako som spomínal vyššie, nie je o športovosti a naháňaní sekúnd pri zrýchlení, ale práve naopak. Kupujete si ho, ak si potrpíte na vzhľade a je pre vás podstatné do čoho budete každé ráno nasadať a nepotrebujete automaticky najsilnejší benzínový dvojliter.
2.0 TDI sa v tomto prípade odvďačí postačujúcou dynamikou na bežné jazdenie a nižšieho výkonu sa nemusíte obávať ani pri plne naloženom aute. Vďaka pohonu oboch náprav sa z Leonu stáva ultimátne daily, ktoré zastaví len máločo.
Vyzdvihnúť musím aj prácu a naladenie podvozku, ktoré si hravo poradí s našimi cestami aj napriek väčšiemu obutiu s nízkym profilom. Počas testu som nepostrehol v spojitosti s podvozkom žiadne nepríjemné zvuky alebo vibrácie. V tomto prípade platí, že podvozok je rýchlejší ako motor a tak sa dokážete pri rýchlejšej jazde aj napriek výkonu 150 koní vcelku slušne zabaviť a vďaka pohonu 4DRIVE nepostrehnete žiadnu nedotáčavosť, ale práve naopak. Pri správnom jazdnom štýle s ESP v režime Sport si dokážete spraviť úsmev na tvári aj jemným hodením zadku pri výjazdoch zo zákrut. Za podvozok má u mňa Cupra palec hore.
Určite sa pýtate, ako je na tom spotreba. Podľa výrobcu by ste mali jazdiť v priemere za 5,7 litra na sto kilometrov. V realite je to presne o liter viac, čo je podľa mňa stále obstojná kombinovaná spotreba, keď zoberiem do úvahy pohon oboch náprav a pohotovostnú hmotnosť takmer 1 700 kilogramov.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Cupra Formentor 1.4 TSI ehybrid
Interiér
Vnútro Cupra Leon je už dobre známa klasika. Športovo tvarované sedadlá s dostatkom bočného vedenia nesklamú ani pri dlhej jazde. Plne digitálny prístrojový panel ponúka široké množstvo individualizácie a zobrazuje množstvo užitočných parametrov pre jazdu, ako napríklad teplotu oleja v prevodovke, ktorú neukazujú ani niektoré rýdzo športové autá, takže opäť palec hore pre Cupru.
Športový multifunkčný volant sadne do rúk ako uliaty a nechýba mu ani manuálne radenie pomocou páčok pod volantom. V interiéri mi jedine prekážalo širšie použitie tvrdých plastov, ktoré však boli dobre spracované a nevydávali nežiadúce zvuky ani pre prejazde väčších nerovností. V Cupre by som však už čakal hojnejšie využívanie prémiovejších materiálov.
Záver
Rodinné kombi so športovým výzorom, skvelými jazdnými vlastnosťami, pohonom oboch náprav a úsporným naftovým motorom je ideálnou voľbou pre zákazníka, ktorý síce hľadá niečo na pohľad štýlové, no nepotrpí si na vyššom výkone či lepších dynamických parametroch.
Technické údaje a konkurencia
Cupra Leon
Sportstourer 2.0 TDI 4Drive |
Cupra Leon
Sportstourer 1.5 eTSI |
Cupra Leon
Sportstourer 2.0 TSI 4Drive |
|
Motor/palivo | 2,0 TDI/Nafta |
1.5 TSI / benzín |
2.0 TSI / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov |
1968/4 |
1498 / 4 |
1 984 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110/150 | 110/ 150 | 228 / 310 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 250 | 400 |
Prevodovka | DSG 7.st | 7-st. DSG | 7-st. DSG |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5.7/6.7 | 6.4 | 8.6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 644 |
1 465 |
1 653 |
Objem batožinového priestoru (L) | 620 | 620 | 620 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 211 | 216 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8.5 | 8.9 | 4,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 35 990/ 41 495 | 32 390 | 49 290 |