Dacia Bigster [Čerstvé novinky] – uplatní sa na trhu SUV bez možnosti pohonu 4×4 ?
Rumunská automobilka predstavila tento odvážny koncept na platforme CMF-B , ktorý rozmermi prerastá model Duster. Ak niektorí z vás vidia podobu alebo isté prepojenie s Dizajnom Lady, nebojte sa nie ste sami.
Nová stratégia značky
Stratégia automobiliek dnes je vytvoriť čo najefektívnejšiu symbiózu medzi svojimi vlastnými značkami. Je veľmi pravdepodobné, že tak ako to urobil koncern Volkswagen medzi Škodou Rapid a Seatom Toledo, tak podobný akt čaká automobilky Lada a Dacia.
Výrobcovia sa totiž snažia o maximálnu úsporu nákladov. Pri modeli Bigster je však najzásadnejšie to, že v európe sa zrejme dočkáme sériového modelu len s pohonom predných kolies. Môžu za to opäť emisné normy.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Dacia Duster LPG – tak trocha iný hybrid!
Nový Bigster
Dacia Bigster okrem nového loga ukazuje aj celkovo smelšie ambície značky. Jeho tvary vyzerajú masívne a budia dojem že zvládne aj viac ako len mestskú džungľu. To, že technika až tak terénne vyzerať nebude, sme si už zvykli aj z iných modelov, ktoré má pod taktovkou Renault. Šéf Dácie, Denis Le Vot ani nový predstaviteľ Renaultu Luca de Meo , ktorý zamieril na čelo francúzskej značky zo Seatu si z toho ťažkú hlavu nerobia.
Možno očakávať 7-iestnú verziu
Urýchliť príchod sériového modelu by mohol ovplyvniť súčasný model Dacie a tým je Duster. Ten totiž práve s pohonom všetkých štyroch kolies výrazne kazí emisný priemer a momentálne v tomto modele nie je možné použiť inú a efektívnejšiu technológiu.
To čím si môžeme byť takmer istý je, že Bigster a jeho sériová podoba sa elektrifikácii brániť nebude a ani nevyhne. Použiť by sa mal hybridný pohon E-tech známy z nových Renaultov. Netreba však zabúdať, že to všetko bude mať za následok aj navýšenie cien. Zhrnuté a podčiarknuté Dacia smeruje do segmentu C s veľkými cieľmi a ešte väčšími očakávaniami .
Text: Mikuláš Sakáč
Zdroj: en.media.groupe.renault.com/