DLHODOBÝ TEST: Škoda Superb III po 100 000 km
Vlajková loď Škoda Superb je na našom území veľmi populárnou voľbou u zákazníkov, ktorí hľadajú maximálny komfort a priestrannosť. Avšak pri pohľade na cenník Mlado Boleslavskej automobilky, mnoho zákazníkov upustí od kúpy nového vozidla a prechádza na trh ojazdených vozidiel. Aká je teda Škoda Superb s nájazdom niečo cez 100 000 km?
Motorizácia
Našimi rukami prešiel motorový variant 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 konských síl) a automatickou prevodovkou DSG. Podľa môjho názoru sa jedná asi o najžiadanejšiu motorizáciu. Ponúka skvelý kompromis nadpriemerného výkonu a skvelej spotreby paliva. S 2.0 TDI sa viete dostať na reálnych 6-6.5 l/100 km.
Stratená dynamika?
Škoda Superb má perfektne naladený podvozok, ktorý je komfortný na bežných cestách v kombinácii s pohonom všetkých kolies ponúkne i značné množstvo dynamiky v kľukatých horských cestičkách. Výkon 140 kW zabezpečí bezpečné predchádzanie a vyššiu šancu úniku z krízovej situácie.
Nenáročný servis
Pravidelný servis je základom nie len pri tomto vozidle, ale u všetkých autách. Preto je veľmi dôležité si pri kúpe ojazdeného vozidla overiť servisnú históriu vozidla a technický stav vozidla. Náš Superb si prešiel pravidelnými servisnými prehliadkami, počas ktorých sa nevykonávala žiadna závažná oprava. Absolvovali sa pravidelné výmeny oleja, brzdových platničiek a prevádzkových náplní.
Motory 2.0 TDI sú známe svojou spoľahlivosťou, dôkazom čoho je množstvo spokojných vodičov, vrátane jedného môjho známeho. Vlani si obstaral Octaviu tretej generácie s rovnakým motorom s nájazdom cez 170 000 km. Po návšteve servisu a ročnom užívaní auto nenaznačuje ani najmenšie známky poruchy motora.
Opotrebovanie materiálov
Opotrebenie materiálov závisí od mnoho faktorov. Dôležité je, či je vodič žena alebo muž a veľkú rolu hrá taktiež povolanie vodiča.
Značné je opotrebenie volantu a voliča automatu. Známku opotrebenia javí aj kľučka šoférových dverí, ktorej postriebrenie sa jemne odliepa. Na druhej strane látkové sedadlá nejavia ani najmenšiu známku opotrebenia. Stále majú rovnako pohodlný sedák a príjemné bočné vedenie.
Trhová hodnota
V dobe publikovania článku, teda po medzi-generačnom facelifte modelového radu Superb, sa cena ročníku 2016 pohybuje od 14 000 eur za verziu so 150 konskými silami a 16 500 eur za 190 konských síl. Oba varianty sú osadené automatickou prevodovkou DSG.
Záver a odporúčanie
Má teda zmysel siahať po ojazdenej Škode Superb s vyššie uvedenou špecifikáciou? Určite áno! Kúpu by som zvažoval, ak by môj rozpočet neprekračoval hranicu 20 000 eur a hľadal by som priestranné a bezpečné vozidlo na každý deň, ktoré si nevyžaduje nadmernú servisnú pozornosť.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 2,0 TDI /Nafta |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 968/4 |
Výkon motora (kW/k) | 140/190 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 400 |
Prevodovka | Automatická DSG 6 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,6/6,2 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 505 |
Objem batožinového priestoru (L) | 625 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 237 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,0 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 25 260/41 570 |
Foto: Matúš Toráč