DLHODOBÝ TEST: VW Multivan Highline
Po 6-tich mesiacov testovania vám prinášame naše skúsenosti s VW Multivan vo výbave Highline v obstarávacej hodnote až vyše 90 000 eur. V článku sa dočítate v čom nás pozitívne prekvapil a kde vidíme priestor na zlepšenie a či sa ho dá využívať ako „daily“.
Dynamika
Testovaný model poháňal najsilnejší dostupný 2.0 TDI s výkonom 150 kW (204 koní) a 450 Nm. Výkon je prenášaný na prednú nápravu cez 7-stupňovú, automatickú DSG prevodovku a pri preklznutí sa pripojí zadná náprava vďaka 4Motion.
Do 100 km/h jazdí veľmi dynamicky, dokonca 1. a 2. prevodový stupeň vás dokonca zatlačí do sedadiel. Za Multivan môžte vkľude zapojiť vlečku s loďou ako to robí môj známi. Hmotnosť prívesu môže dosahovať max. 2,5 tony (brzdený) alebo 750 kg (nebrzdený).
Priestrannosť
Silnou stránkou Multivanu je veľký priestor v kabíne a variabilnosť sedadiel. Sedadlá viete podľa potreby otáčať alebo dokonca aj vybrať kompletne z auta a priestor využiť len na batožinu. Ak sa vám sedadlá nechcú vyberať tak ich stačí len sklopiť a väčšinou to už stačí na prevoz väčších vecí z Ikei.
Široká využiteľnosť
Multivan má skutočne široké využitie. Nehanbíte sa v ňom prísť do divadla alebo usporiadať vzadu v kabíne obchodné stretnutie. Dlhé cesty zvláda približne so spotrebou do 10 litrov pri bežnej jazde. Čo sa týka každodenného používania, treba si zvyknúť na vyššiu spotrebu a horšiu manévrovateľnosť. Na oplátku ponúka nastaviteľný DCC podvozok, ktorý pekne „hltá“ naše rozbité cesty a ponúka komfort všetkým pasažierom. V športovom režime cítiť príliš každú nerovnosť a v komfortnom režime to pláva až tak, že niekedy aj mne, vodičovi prišlo zle. Režim Normal som využíval najčastejšie.
Multivan exceluje či potrebujete previezť nábytok z Ikei, usporiadať rozlúčku so slobodou alebo ho využiť ako pojazdný bar na Grape festivale.
Interiér
Veľmi pozitívne hodnotím príplatkové audio značky Dynaudio, ktoré sa neraz postaralo o menšiu diskotéku v aute. Hralo čisto aj pri vysokej hlasitosti. Celkom šikovný je aj multifunkčný stolík, kde si môžte odložiť napr. vodu alebo nejaký snack .V interiéri je množstvo výduchov klimatizácie, ktoré dodávajú čerstvý vzduch všetkým 7-mim pasažierom. Zo zadných sedadiel sa dá vystúpiť obidvoma dverami či vľavo alebo vpravo, ktoré sú elektrický ovládané.
Priestor na zlepšenie
Na Multivane by som prijal sedadlá s možnosťou chladenia keďže vozidlo veľa ľudí využíva na dlhé cesty ako napr. na dovolenku alebo prevoz ľudí na letisko. Priestor na zlepšenie vidím aj pri ACC tempomate, ktorý sa po zastavení na križovatke vypne a vodič musí zbytočne šliapnuť na brzdu. Pri cene 90 000 eur by som už očakával výbavu ako bezkľúčové štartovanie, easy entry ako aj elektrickú ručnú brzdu.
Záver a osobné hodnotenie
Multivan nie je klasická dodávka, ktorá odvezie veľa ľudí a veľa batožiny. Je to rodinné auto, luxusná limuzína pre biznismenov, vozidlo na dlhé cesty, ale aj úžitkové vozidlo. Avšak s vyššie spomenutou príplatkou výbavou sa nachádza ďaleko od „ľudovej“ ceny. Síce konkurenčný Mercedes V-Klasse má o jedno sedadlo menej, predsa stojí za zváženie či sa nepridať k hviezdnej značke.
Vianočný diel s V-Klasse si môžte pozrieť TU.
Text: Martin Matušek
Foto: Samuel Zaťko