Dodge Charger GT AWD – Bez americkej sily alebo s ňou?
Americkou silou označujem práve motor Hemi. Ide o legendárny agregát, ktorý a spojený s obrovským hlukom a pálením gúm. Ten sa v ponuke Charger-u s pohonom štyroch kolies žiaľ nenachádza.
Drobec pod kapotou
Na americké pomery to je drobec. O akom motore je reč? Je to 3,6-litrový motor Pentastar V6, ktorý disponuje výkonom 300 koní a necelých 360 Nm krútiaceho momentu. Spárovaný je s automatickou osemstupňovou prevodovkou TorqueFlite. Vyladený indukčný systém a duálny výfuk pomáhajú dodať viac ako 90 percent krútiaceho momentu motora od 1800 do 6400 otáčok/minútu. Tým napomáha vynikajúcej odozve na plynový pedál a plnohodnotnému jazdnému zážitku.
Štvorkolka v Muscle car?
Týmto ťahom chce Dodge pritiahnúť väčšiu časť zákazníkov. Samozrejme nejde o stály pohon všetkých kolies. Systém plynulo prechádza medzi pohonom zadných kolies a pohonom všetkých kolies bez zásahu vodiča. Pokiaľ vodič chce stály pohon štyroch kolies, musí jazdný režim prepnúť na Sport. Primárne pracuje len zadný pohon, no pri menšom preklze alebo pri indikácií senzorov systém automaticky pripojí prednú nápravu. Cenovkou viac než 31 000 eur sa približuje širšej verejnosti.
Hemi ostáva!
Konkrétne aj v limitovanej edícií Daytona 50th Anniversary Edition. Muscle car ako má byť! Model Charger SRT Hellcat si ho nechal, no v kombinácií len s pohonom zadných kolies. To znamená že s pohonom AWD sa kombinovať nedá. Hemi má objem 6,2 litra, 8 valcov, 707 koní, 881 Nm krútiaceho momentu, maximálku 315 km/h a len zadný pohon. To sú hodnoty! Zaujímavosťou sú 20-palcové a 11-lúčové pneumatiky so šírkou 305 mm. Tento konkrétny exemplár v limitovanej edícií začína na hodnote viac než 66 000 eur.
Text: Filip Beňadik
Zdroj:www.media.fcanorthamerica.com