Elektrifikácia neobišla ani Audi A6 Avant, ktoré dostalo 367 koní
Doba trojlitrových agregátov sa pomaly, ale isto končí a ako náhrada prichádza elektrifikácia. Dobre známe motory s nižším objemom dokážu v dynamike konkurovať plnotučným motorom, avšak s diametrálne odlišnou spotrebou.
Plug-in hybrid
Jadrom celého pohonného ústrojenstva, ktorého budeme poznať pod názvom 55 TFSI e quattro, je benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 185 kW / 252 konských síl s krútiacim momentom 370 Nm. Benzínový agregát dopĺňa elektromotor s výkonom 105 kW / 142 konských síl. Kombinovaný výkon celej sústavy je 270 kW / 367 konských síl a 500 Nm krútiaceho momentu. Výkon sa prenáša na cestu cez 7-stupňovú prevodovku S tronic za pomoci pohonu oboch náprav.
Neskutočná spotreba
Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 1,9 litra / 100 km. To znamená, že spotreba je udávaná len za prvých 100 km jazdy s plne nabitou batériou. Ak bude batéria vybitá, spotreba vyskočí na kombinovaných 8,2 l / 100 km. Napriek takej spotrebe dokáže aj pekelne rýchlo jazdiť. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h.
Ako je to s elektrikou?
V zadnej časti sa nachádza lítium-iónová batéria s kapacitou 14,1 kWh. Z toho dôvodu sa objem batožinového priestoru zmenšil zo štandardných 565 litrov len na 405 litrov. Podľa WLTP dokáže A6-ka prejsť na čisto elektrický pohon úctyhodných 51 kilometrov a maximálna rýchlosť, ktorá je vyvinutá na čisto elektrickú energiu je 135 km/h.
Zmeny oproti klasike
Už v základe plug-in hybridná Audi disponuje množstvom výbavy, ktorá je pri klasickej A6-ke za príplatok. Krásny balíček S line, čierne doplnky, Matrix LED svetlomety, 19-palcové disky kolies či krásne červené brzdové strmene budú ozdobou pri každej A6-ke s označením 55 TFSI e quattro. Tým pádom je počiatočná cenovka zvýšená na 71 940 eur.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com