Ferrari Roma – nový koncept uloženia motora!
Rok 2019 je pre talianského výrobcu Ferrari veľmi produktívnym rokom. Predstavením aktuálnej novinky Ferrari Roma prichádzajú už s 5. novým modelom za rok 2019. Modelom Roma tvoria významnú konkurenciu pre modely Aston Martin Vantage a nemecký Mercedes-AMG GT.
Aktuálne zastúpenie motoru V8
Ferrari má momentálne portfólio modelov hojne zastúpené agregátmi typu V8. GTC4Lusso je veľké GT s V8-mou vpredu, Portofino je zástupca kabrioletu s motorom vpredu a F8 Tributo je hard-core beštia s motorom uloženým v strede. Teraz prichádza zaujímavý koncept – Roma s „Mid-Front“ osadením motora. Roma tak nenahrádza žiaden model, iba dopĺňa modelový rad Ferrari.
Základ pre model Roma
Východiskom pre model Roma je Portofino s rovnakým rázvorom, s rovnakým objemom motora – 3,9 litra a s rovnakým počtom valcov usporiadaných do tvaru V. Roma má však o 19 konských síl viac, presne 611 koní prenášaných 8-stupňovou automatikou z SF90 Stradale na zadnú nápravu.
Porovnanie s konkurentmi
V porovnaní s konkurentmi je Roma o 73 kilogramov ľahšia, o 0,1 s rýchlejšia na 100 km/h než Portofino a oproti Aston Martin Vantage to je o 0,2 sekundy rýchlejší čas. Maximálna rýchlosť nového Ferrari je na úrovni 318 km/h.
Exteriér s odkazom na históriu
Presuňme sa však k exteriéru, ktorý v sebe nesie pár odkazov na históriu značky Ferrari. V prvom rade to je mierna podoba na legendárny model Monza, najmä v prednej časti. Zadná časť má odkazovať na GT-ečka 250 GT Lusso a 456, či už tvarom zadnej časti, štvoricou koncoviek výfuku alebo zadnými svetlometmi.
Jasne definovaný interiér
Interiér modelu Roma je jednoduchý, rozčlenený na dve časti, pre šoféra a spolujazdca. Toto má evokovať sústredenosť cockpitu a vodiča na veľmi vysoké rýchlosti. Budúci majiteľ bude mať k dispozícii touchpady na volante, digitálnu prístrojovú dosku a zvisle orientovaný displej stredovej konzoly, tak ako to má napr. Porsche 918 Spyder.
Cena Ferrari Roma zatiaľ nebola pevne stanovená. Odhadmi však môžeme predpokladať o niečo vyššiu čiastku ako pri modely Portofino (193 000 €) a približne o 50 000 € vyššiu čiastku než je tá u Aston Martin Vantage.
Zdroj: media.ferrari.com