Nedávno prebehla médiami informácia, že Geely sa stal najväčším akcionárom Daimleru (9,7 %). Pán Li Shufu zakladateľ koncernu Geely totiž buduje viac-značkový koncern a lá Volkswagen. Podarí sa mu to?
Geely impérium
Minulý rok 2017 predal Geely koncern cez 1 milión vozidiel s 13 % operatívnym výnosom. V roku 2005 ich nebolo ročne ani 100.000 vozidiel. Do Geely koncernu spadajú aj známe značky ako Volvo, Polestar, Lotus a taktiež nám menej známe ako napr. malajziský Proton alebo nová globálna značka Lynk & Co., ktorá má vykryť medzeru medzi prémiovým Volvom a lacnejším Geely modelom. Takisto Geely koncern odkúpil výrobu čiernych londýnskych taxíkov.
Prvé SUV novej Geely-značky tzv. Lynk & Co. („01“) bolo predstavené pred pár týždňami v Berlíne a predaj na európskom trhu je naplánovaný na 2019. 01-ka používa Volvo platformu ako aj techniku. Lynk & Co by mala byť pozicionovaná vyššie ako je napr. Škoda. Predávať sa bude podobne ako u Tesly a to pomocou Flagship Storu a online objednávok. Servisovať sa budú v existujúcich Volvo servisoch.
Lynk & Co sa bude v Európe predávať len ako elektrické. Preto je Geely tak zaujatý Daimlerom, lebo jeho cieľom je vytvoriť strategickú alianciu čo sa týka E-mobility. V Číne má, hneď po štátnom podniku BAIC (21 %), druhý najväčší trhový podiel predaných elektrických vozidiel (16 %).
Li Shufu sa pomaly stáva Ferdinandom Piechom Čínskej ľudovej republiky. Veľké investície znamenajú vysoké riziká. Avšak Li Shufu je sebavedomý čo naznačuje nie len rekordný rast koncernu ale aj rastúci profit a ztrojnásobnenie akciového kurzu.
Zdroj: Geely Group, Manager Magazine, Auto-Motor-Sport.de