Godzilla je späť! Nissan predstavil dve špecialitky na rok 2020
16.4.2019, New York. Godzilla je späť! Automobilka Nissan predstavila model GT-R na rok 2020, a to hneď v extrémnom prevedení NISMO a v spomienkovom prevedení 50th anniversary. „Nové GT-R sa vyvinulo do vyváženého, no stále extrémne výkonného auta“, tvrdí Hiroshi Tamura. Tak sa poďme spoločne presvedčiť o tom, či to tak naozaj je.
2020 GT-R NISMO
Nasledovanie vášne zo šoférovania je pre GT-R ten najdôležitejší koncept. Výkon nového NISMA potvrdzuje, že toto auto patrí na trať, no zároveň dokazuje, že doma bude aj v bežnej premávke. Cieľom inžinierov bolo vytvoriť vozidlo, ktoré bude mať pretekársku techniku, no bude pohodlné na každodenné použitie. Výsledkom je 2020 Nissan GT-R NISMO.
Množstvo karbónu
Uhlíkové vlákna sú takmer všade. Od predného nárazníka cez kapotu, otvory na blatníkoch, pozdĺž strechy, zadného kufra až po zadný nárazník nájdeme len karbón. Prečo? Využitie tohto materiálu prinieslo viac tiažovej sily, zlepšilo aerodynamiku a najmä znížilo hmotnosť až o 10,5 kilogramu, čo sa odzrkadlí nie len na akcelerácií.
Motor
Godzilla ostáva verná 6-valcovému motoru s usporiadaním valcov do tvaru V s objemom 3,8 litra. Motor je prepĺňaný twinturbom, ktoré je priamo z pretekárskej verzie GT-R GT3. Výkon motora je 447Kw (600Hp) a spolu so 6-stupňovou automatickou prevodovkou sa akcelerácia nového GT-R zrýchlila až o 20%. Zaujímavosťou je, že každý jeden agregát je vyrábaný ručne.
Zaujímavé prvky
GT-R sa bude dodávať na 20-palcových kolesách obutých do špeciálne vyvinutých pneumatík od firmy DUNLOP. Novinka a krásny detail zároveň je titánový výfuk, ktorý je tiež ručne vyrábaný. Ako zastaviť toto zviera? Jedine keramickými, vŕtanými brzdami od firmy Brembo. Vpredu má GT-R 410 mm kotúče a vzadu o čosi menšie 390 mm. Vonku vás podržia funkčné prvky priamo z pretekárskej trate. Dnu to budú perfektné sedadlá pokryté alcantarou. Godzillu uchopíte za špičkový volant a váš zrak uspokojí nádherný moderný interiér hodný nejednej luxusnej značky z ďalekého západu.
Nissan GT-R 50th Anniversary
Prichádza v troch variantoch a to Premium, Track Edition a Nismo. Hlavné lákadlo tejto špeciálnej výročnej edície je dvoj-farebné lakovanie. Okrem laku sú špeciálne aj farebné detaily, napríklad na kolesách.
Bayside (Wangan) Blue je kombinácia modrého laku, ktorý má odkazovať na dnes už legendu Nissan GT-R R34. Táto verzia má modrý lak s bielymi závodnými polepmi a modrými detailami na kolesách. Pearl White je, ako názov hovorí lakované na bielo, avšak detaily už sú červenej farby. Posledná farebná kombinácia je Super Silver, ktorá kombinuje strieborné lakovanie s bielymi detailmi.
Interiér
Špeciálny zovňajšok dopĺňa ešte krajší a elegantnejší vnútrajšok. 50th Anniversary ponúka nádherný šedý interiér. Spolu s alcantarou dotvárajú pocit luxusu v tak špeciálnom aute ako je Nissan GT-R 50th Anniversary. Za príplatok si ho však môžete objednať i do sériového modelu.
NISMO či 50th Anniversary
Nissan spravil nesmierne dôležitý krok k inovácii modelu GT-R. Povedzme si pravdu, už bolo aj na čase. Jednoznačne sa v redakcii tešíme na príchod nových modelov do slovenského Dubaja-Bratislavy. Otázka na vás znie: „Ktorý model by ste si vybrali?“ Odpovede prosím do komentáru.
Zdroj: europe.nissannews.com